اهواز- ایرنا - رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در استان از شوراهای حل اختلاف استان به عنوان ظرفیت‌های مهم قضایی در کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا و توسعه فرهنگ صلح و سازش حمایت کنند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شوراهای حل اختلاف در استان گام‌های بسیار مهمی در راستا توسعه و گسترش صلح و سازش با وجود تمامی مشکلات و کمبود فضای کار برداشتند.

وی افزود: به همین دلیل از سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در استان درخواست می‌شود برای حمایت از این ظرفیت مهم قضایی برای توسعه عدالت و صلح و سازش در استان حمایت کنند.

خوزستان امسال عنوان مهد صلح و سازش کشور را کسب کرده است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف طی ۲ سال اخیر اقدامات بسیار خوب و مهمی برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی و قصاص انجام دادند که باید از این ظرفیت مهم نهایت استفاده و حمایت را داشت.

وی گفت: در همین راستا هیات بازرسی مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه در ارزیابی و بررسی شعب شوراهای حل اختلاف خوزستان، عنوان خیلی خوب را به مجموعه توسعه حل اختلاف استان اعطا کرده است.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: خوزستان بانی اصلی شورای حل اختلاف در کشور است و همواره از آغاز تاسیس تاکنون خدمات و فعالیت‌های شایانی در حوزه صلح و سازش پرونده های ارجاعی داشته است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی افزود: شوراهای حل اختلاف استان در سال جاری بیشترین مصالحات پرونده‌های قصاص در کشور را داشتند.

به گزارش ایرنا، با همکاری خیران و شوراهای حل اختلاف خوزستان در سال جاری ۲۰۰ پرونده قتل و قصاص نفس در استان به صلح و سازش ختم شد.