گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار آزادشهر از پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان و فعالان راه‌اندازی یا توسعه کسب و کارهای تولیدی طی سه ماه گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: با پرداخت این میزان وام برای ۲۹۸ نفر شغل ایجاد شده است.

سیدجواد کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تسهیلات پرداختی اشتغال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال و با کارمزد چهار درصد بوده است.

وی سهم وام قرض الحسنه موسوم به تبصره ۱۸ آزادشهر در سال جاری را ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۵۴۳ فقره پرونده برای مقاضیان استفاده از این وام تشکیل شد.

کریمی همچنین به سهمیه اشتغال امسال آزادشهر اشاره کرد و گفت: ایجاد هزار و ۴۹۹ فرصت شغلی در تعهد دستگاه‌های اداری، اجرایی، خدماتی و بخش خصوصی بود که با تلاش‌های انجام شده تاکنون هزار و ۴۳۲ شغل معادل ۹۵ درصد محقق شده است.

فرماندار آزادشهر ابراز امیدواری کرد در یک ماه باقی مانده امسال و با تلاش دستگاه‌های اداری و اجرایی و نیز سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک‌های عامل، ۱۰۰ درصد سهیمه اشتغال این شهرستان درسال جاری محقق شود.

کریمی ادامه داد: شغل‌های ایجاد ایجاد شده امسال آزادشهر بیشتر در بخش صنعت، معدن و تجارت (بازرگانی)، کشاورزی، خدمات و گردشگری و نیز مشاغل خانگی بوده است.

وی بابیان اینکه آزادشهر ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های گوناگون از جمله کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی دارد، برلزوم معرفی این ظرفیت‌ها از سوی دستگاه‌های متولی به افراد و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل تاکید کرد.

کریمی ادامه داد: دولت سیزدهم هم در حد توان تسهیلات ارازن قیمت برای ایجاد اشتغال فراهم کرده است.

شهرستان آزادشهر افزون بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.