به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محبی روز یکشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان قم، افزود: تدوین نقشه اجرای سند تحول آموزشوپرورش بعد از ۱۰ سال در پنج گام آماده و برای تصویب و ابلاغ به شورایعالی آموزش برای اجرا، ارائه شدهاست.
وی بیان داشت: یکی از ابعاد مهم این سند تعریف دقیق و اصولی از مدرسه در تراز تمدن نوین اسلامی است که میتواند زمینهساز تحول در نظام تربیتی باشد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از آفتهای مهم جامعه علمی و حکمرانی ما، تصمیمسازی و عمل بدون انجام تحقیقات لازم است و بیشتر طرحهای تحقیقاتی محققان از سالهای گذشته بدون استفاده ماندهاست.
محبی عنوان کرد: هم اینک در بخش آموزشوپرورش و تعلیموتربیت حتی یک مرکز مستقل دررابطه با امور پژوهشی و تحقیقاتی وجود ندارد که نشان از مظلومیت این بنیادی است.
رییس مطالعات پژوهشگاه وزارت آموزشوپرورش اظهار داشت: طبق تغییراتی که در مصوبات گذشته انجام شده امکان درآمدزایی از فضاهای مدارس بهزودی عملیاتی خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ نوع مدرسه در کشور وجود دارد، گفت: هم اینک امکان و فضای لازم برای پذیرش دانشآموزان بااستعداد روستایی در مدارس سمپاد وجود ندارد که لازم است برای جبران این نقیصه تدابیر درستی اندیشیده شود.
شایان ذکر است در این مراسم از از ۳۰۸ پژوهشگر برتر استان قم در رشته های مختلف علمی تجلیل شد.