بیرجند - ایرنا - دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان جنوبی گفت: شوراهای ائتلاف نیروهای انقلاب در شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف مجامع خود را برگزار کرده و سه نفر به عنوان فهرست شانا معرفی شده اند.

حسین اژدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در خراسان جنوبی هنوز به نتیجه قطعی درخصوص ارایه فهرست از شهرستان‌ها نرسیده اما شوراهای شهرستانی در حال اعلام گزینه‌ها هستند.

وی بیان کرد: بعد از ارایه گزینه‌های شهرستانی، شورای استان مجمع عمومی خود را برگزار می کند و فهرست نهایی با نظر شورای ائتلاف کشور اعلام خواهد شد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان جنوبی گفت: ملاک‌های انتخاب فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، پایبندی به ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، اصل ولایت فقیه، توانمندی، سابقه مدیریتی، علمی، پژوهشی و اقدامات اجرایی و مدیریتی، میزان آشنایی به مسائل و مشکلات کشور و استان و حوزه انتخابیه، دارای برنامه برای حل مسایل و مشکلات، مردمی بودن و مشورت پذیر بودن است.

وی با بیان اینکه افرادی با شاخص‌های برتر در نهایت معرفی خواهند شد افزود: شوراهای ائتلاف نیروهای انقلاب در شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف مجامع خود را برگزار و از بین ۱۴ نفری که مصاحبه شدند، ۶ نفر را به مجمع عمومی شهرستان معرفی کردند که در نهایت با رای گیری از بین ۳۱۵ عضو شانا سه نفر حایز رای بالاتر و به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان معرفی شدند.

اژدری گفت: دلیل اینکه به جای پنج نفر، ۶ نفر به مجمع عمومی معرفی شدند این است که ۲ نفر در مصاحبه ها امتیاز مساوی کسب کردند.

وی ادامه داد: هنوز شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان مجمع عمومی خود را برگزار نکرده ولی در نهایت از بین این سه نفر یک نامزد به عنوان گزینه نهایی حوزه انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف" به شورای کشوری معرفی و بعد از تایید به عنوان گزینه شانا اعلام خواهد شد.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان، چهار حوزه انتخابیه اصلی و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.