«ابوالفضل نیکوکار» افزود: با وجود تکمیل بانک اطلاعات رانندگان حادثهساز و ارسال پیامکهای هشدار همچنین اجرای ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفهای رانندگی، اقدامات مراجع ذیربط برای پیشگیری از تخلفات رانندگی اجرایی نشده است.
نظام حکمرانی بر راهها و جادهها مدون، کامل و جامع نیست و حاکم بر راهها و جادهها نیز مشخص نیست؛ همه قوانین، مقررات، دستورالعملها و شیوهنامهها به وظایف و تکالیف ۳۲ دستگاه مربوط است که حول سه محور انسان، خودرو و جاده میشود که همگی مربوط به نظام حکمرانی است.
نیکوکار با بیان اینکه در ترویج فرهنگ ترافیکی و آموزش موفق نبودهایم، تصریح کرد: در شهر تهران از قانونگریزی به سمت قانونستیزی در حرکت هستیم که در این زمینه بر آسیبشناسی آموزش رانندگی در آموزشگاهها تاکید میشود.