به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، روح الله سهرابی با تاکید بر رقابت فیلمها برای حضور در سبد اکران نوروزی اظهارداشت: خوشبختانه امسال فیلمهای با کیفیت و مناسب اکران نوروزی جوابگوی ظرفیت تعریف شده برای این بازه زمانی هستند اما با توجه به تقارن عید نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان، حساسیت و پیچیدگی تنظیم جدول عادلانه و البته مناسب با سلایق و علایق مخاطبان نیز بیشتر از سالهای گذشته است.
وی با اشاره به ظرفیت اکران نوروز و تعداد فیلمهایی که در این بازه زمانی میتوانند به روی پرده روند، گفت: هشت سرگروه سینمایی امکان تغییر فیلم خود را دارند و با توجه به شرایط اکران و ملاحظات مختلف، بین ۶ تا هشت فیلم به روی پرده خواهند رفت تا ضمن رعایت تنوع در سبد اکران، فیلمها موجب لطمه به یکدیگر نشوند. ضمن اینکه به دلیل نزدیکی عید نوروز و عیدسعید فطر، اکران دوم عید نوروز مطابق با آییننامه و منوط به افتادن کف فروش خواهد بود.
سهرابی با اشاره به تعداد بالای فیلمهای متقاضی اکران و تعداد قابل توجه آثار پرمخاطب اجتماعی، کمدی، دفاع مقدس و کودک و نوجوان که آماده اکران هستند، افزود: سال آینده کار شورای صنفی نمایش برای ایجاد عدالت در اکران، بسیار سخت خواهد بود چرا که آثار پرمخاطبی در صف اکران حضور دارند، براین اساس بازگشت به آییننامه و تصمیمگیری و اقدام مطابق با مقررات و قوانین اعلام شده امری ضروری است و با همراهی و تعامل شورای صنفی بر اساس آییننامه اقدام خواهد شد.
مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی با گلایه از آن دسته منتقدان که سازمان سینمایی را به حمایت بیچون و چرا از سینمای کمدی متهم کردهاند و ماهها این نقطه قوت و قله افتخار سازمان سینمایی دولت سیزدهم را وارونه جلوه داده و زیرسوال بردهاند، اظهارداشت: حتی اگر این نقطه نظرات به ظاهر دلسوزانه باشد اما در رویکرد کلان و دوراندیشانه، نه تنها کمکی به سینما و اقتصاد آن نخواهد کرد بلکه در تضاد با مصالح و پیشرفت و رشد سینما خواهد بود.
وی به مخاطبان حدود ۲۷ میلیونی سینما طی کمتر از ۱۱ماه از سال که بالاترین تعداد مخاطب طی ۲۵ سال گذشته است اشاره کرده و گفت: اگر مخاطبان همه بخشها اعم از سینماهای اکران، سینماسیار و جشنوارهها را حساب کنیم به عددی بیش از ۲۸ میلیون مخاطب طی ۱۱ ماه خواهیم رسید و دست اندرکاران امر میدانند دستیابی به این آمار استثنایی کار سادهای نیست که اگر بود طی چند دهه اتفاق میافتاد.
سهرابی افزود: متاسفانه برخی دوستان بدون در نظر گرفتن دستاوردها و بدون رعایت انصاف، صرفا مسیر تخریب در پیش گرفتهاند و لحن و بیان خود از ورشکستگی، رکود و فلاکت سینما در ماههای آغازین مدیریت جدید را با چرخشی نامحسوس به سمت و سوی ورشکستگی سینمای غیرکمدی بردند حال آنکه پرفروشترین فیلمهای کودک و نوجوان و فیلمهای اجتماعی نیز مربوط به همین دوره است البته در اینکه سینمای غیرکمدی نیز باید به فروشی قابل دفاع و منطقی برسد شکی نیست اما عقبماندگی چند ۱۰ ساله در امر اقتصاد سینما را نمیتوان یک ساله و دوساله جبران کرد.