قم- ایرنا - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با تاکید بر اهمیت جشن‌های نیمه‌شعبان سال‌جاری گفت: با استفاده از فرصت این جشن‌ها همدلی و همبستگی را بین مردم افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری روز دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی جشن‌های مردمی اعیاد شعبانیه که در سالن جلسه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: جشن‌های نیمه‌ شعبان می‌تواند بستر مناسبی را برای مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات یازدهم اسفندماه فراهم کند.

وی گفت:‌با توجه به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مطرح بودن موضوع مقاومت مردم مظلوم غزه، از سوی ستاد ملی اعیاد شعبانیه، شعار محوری امسال تحت عنوان مهدویت، مشارکت و مقاومت تعیین شده‌است.

ذاکری افزود:‌با فعال کردن محله‌ها و بخش‌های مختلف شهر، زمینه اجرای برنامه‌های شاد زمینه  مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم نماییم.

وی درادامه گفت:‌جشن‌ها و برنامه‌های مسجد جمکران به مناسبت اعیاد شعبانیه بویژه نیمه شعبان نیز با قوت دنبال می‌شود، و برگزاری این آیین‌ها به شکل باشکوه در کل مناطق استان را در دستورکار داریم.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی پویش سراسری مهدیه ایران خاطرنشان کرد: هر کوی و برزن و خانه و مغازه و محل کسب‌وکاری در کشور به مهدیه تبدیل خواهد شد.

ذاکری یادآور شد: ما در نیمه شعبان امسال به دنبال این هستیم که مهدیه ایران در سراسر کشور شکل بگیرد، و این مقوله را در قم به طور جدی‌تری پیگیری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه مطابق مصوبه‌ ستاد ملی، در ساعت ۱۴ روز چهاردهم شعبان از عمود ۱۴ بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد جمکران راهپیمایی خواهیم داشت گفت: این راهپیمایی تحت‌نام، آماده‌باش لشکریان صاحب‌الزمان(عج) است.

ذاکری همچنین در ادامه سخنان خود اظهار کرد: انتظار به معنای آماده باش است، و یک منتظر مومن باید در آمادگی کامل قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه فراخوان این گردهمایی بزرگ به صورت ملی است بیان کرد: برای پویش "حریفت منم" نیز در سطح کشور فراخوان داده خواهد شد، همچنین شاهد انجام یک راهپیمایی مردمی خواهیم بود که با توجه به تشدید مسائل غزه اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی در ادامه با بیان این نکته که پیوند موضوع آزادی فلسطین با مهدویت مدنظر است ابراز امیدواری کرد که این اجتماع مردمی نقش مطلوبی را در این زمینه ایفا کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم همچنین با اشاره به پویش "مرا دریاب" به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام میلاد امام زمان(عج) یادآور شد: ساعت ۲۱ شب نیمه شعبان قرائت دعا و ذکر لبیک یا مهدی(عج) و توسل به امام زمان را از ماذنه‌ مسجدها و میدان‌های اصلی شهر خواهیم داشت و نورافشانی نیز انجام می‌شود.

وی همچنین با بیان این مطلب که پویش‌های متنوعی برای این ایام فرخنده در نظر گرفته شده افزود: به عشق حضرت مهدی(عج)‌ و او خواهد آمد از عناوین برخی از این پویش‌ها است.