بجنورد-ایرنا- قائم مقام معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فرهنگ به جریان سازی، گفتمان سازی و رفتارسازی نیاز دارد و جشنواره ابزاری برای رسیدن به این خواسته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا آرام روز دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره "آواها و نواهای نبوی" در بجنورد اظهار کرد: موسیقی، نوای فطری و الهی است که به واسطه تاثیرگذاری در مخاطبان نقش مهمی در جریان سازی دارد.

وی تصریح کرد: امروز نواهای قرآنی زبانزد همگان بوده و اعجازهای بیانی و کلامی آن بی نظیر است.

قائم مقام معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی بر تبیین مکتب امامت و مهدویت در جامعه تاکید کرد و افزود: دبیرخانه امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی با ۴۰۰ واحد و مرکز و یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانشجو ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه داشتن ایمان راسخ همراه با تقوای کامل و عمل صالح لازمه دوران غیبت است، افزود: هیچ تردید و تزلزلی در این مسیر نباید ایجاد شود تا صبورانه و با حفظ تقوا از رستاخیز عصر ظهور گذر کرد.

۱۶ اثر جشنواره آواها و نواها برگزیده شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی در ادامه گفت: ۱۷۰ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ملی آواها و نواهای نبوی در این استان رسیده بود که ۱۶ اثر برگزیده انتخاب شد.

غلامرضا کاظمی اظهار کرد: یکهزار و ۵۷۳ شرکت کننده در سه بخش آواها، نواها و سرود در این جشنواره شرکت کردند که در بخش آواها و نواها آثار به صورت فردی و گروهی و دربخش های مقامی، سنتی و پاپ ارایه شد.

وی گفت: جشنواره آواها و نواهای نبوی با مشارکت ارگان‌ها و سازمان‌های هنری مرتبط همچون اداره‌کل بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی، حوزه هنری، بسیج مداحان،موسسه فرهنگی هنری فردای بهتر، بسیج هنرمندان و کانون‌های، ادبی - هنری دانشجویان برگزار شد.

جشنواره ملی آواها و نواهای نبوی در خراسان شمالی با حضور قائم مقام معاون بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی، اساتید و دانشجویان و شماری از مسوولان و هنرمندان امروز دوشنبه در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد به کار خود پایان داد.