اردبیل- ایرنا- اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان و جهاد دانشگاهی واحد اردبیل با هدف توسعه و ترویج همکاری‌های مشترک امروز سه‌شنبه تفاهم‌نامه‌ همکاری به امضا رساندند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به فعالیت‌های مجموعه در بخش‌های گوناگون آموزشی و کارآفرینی، پژوهشی و فناوری، فرهنگی و درمانی گفت: این نهاد علمی و انقلابی در زمینه‌های مرتبط می‌تواند مکمل فعالیت‌های اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت باشد.

حسام رسولی، حوزه صنعت را تاثیرگذارترین بخش در بحث توسعه همه جانبه استان دانست و اضافه کرد: بخش صنعت با توجه به گستره و تنوع فعالیت‌های صورت گرفته، می‌تواند ابزار مناسبی در راستای توسعه متعادل اقتصادی و به دنبال آن توسعه سایر جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی باشد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های تخصصی و کارآفرینی یکی از محورهای فعالیت جهاد دانشگاهی استان اردبیل است، اظهار کرد: ارایه آموزش‌های اشتغال‌محور و مهارت‌محور در اولویت فعالیت‌های معاونت آموزش و کارآفرینی این مجموعه است و این نهاد فراتر از اشتغال، به کارآفرینی تاکید دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل در ادامه به واحدهای تولیدی و صنعتی این استان اشاره کرد و افزود: با وجود فعال بودن بخش صنعت در این استان، هنوز نتوانسته جایگاه و پایگاهی درخور پیدا کند و فرهنگ نگاه صنعتی و نسل‌های جدید صنعت مسائلی هستند که نیاز به توجه جدی دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز از برنامه‌ریزی برای ساماندهی واحدهای صنفی، معدن‌ها و واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: علاقه‌مندی وجود دارد که در زمینه آموزش نیروهای انسانی برای بحث اشتغال در بخش صنعت از ظرفیت و امکانات جهاد دانشگاهی بیشتر استفاده شود.

مسعود ایرانی عنوان کرد: ارتقای سطح دانش و مهارت بخش خصوصی فعال در بخش‌های صنعت و معدن، استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری، عارضه‌یابی در بنگاه‌های اقتصادی با هدف افزایش بهره‌وری و تعالی عملکرد، گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی، همکاری در زمینه رتبه‌بندی و ارزیابی واحدهای دارای پروانه فعالیت تحقیق و توسعه از جمله موضوع‌هایی است که در قالب تفاهم‌نامه مورد نظر پیگیری خواهد شد.

افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در حال حاضر در نقاط مختلف استان اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.