تهران- ایرنا- پینگ‌پنگ‌بازان کشورمان برای صعود به جمع ۱۶ تیم برتر دنیا به مصاف سنگاپور خواهند رفت.

به گزارش شامگاه چهارشنبه ایرنا، قرعه کشی مرحله حذفی مسابقات تیمی قهرمانی جهان برگزار شد و مردان تنیس روی میز کشورمان که با کسب عنوان سومی گروه هشتم پای به مرحله حذفی گذاشتند با سنگاپور دیدار خواهند کرد. این مسابقات به میزبانی کره‌جنوبی در حال برگزاری است.

سنگاپور که در گروه هفتم پس از اسلوونی در جایگاه دوم قرار گرفت حریف ایران برای رسیدن به جمع ۱۶ تیم برتر دنیا است.

ملی پوشان تنیس روی میز کشورمان برای صعود تاریخی و کسب سهمیه تیمی المپیک ۲۰۲۴ پاریس ابتدا سنگاپور را باید از پیش رو بردارند و پس از آن برای صعود به جمع ۸ تیم برتر دنیا و المپیک، می‌بایست دیگر مسابقه خود را با پیروزی پشت بگذارند و سهمیه تیمی المپیک را کسب کنند.

در دیگر دیدارهای این مرحله، رومانی تیم دوم گروهی که ایران در آن قرار داشت به مصاف انگلیس خواهد رفت، صربستان با چین تایپه مصاف می دهد. هنگ کنگ و اتریش به مصاف هم می‌روند، هند و قزاقستان باهم دیدار خواهند کرد، مجارستان و دانمارک با هم روبه‌رو می‌شوند، چک و لهستان باهم مسابقه خواهند داد و در آخرین بازی این مرحله برزیل و کرواسی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دیدار ایران و سنگاپور در مرحله یک سی و دوم پایانی مسابقات فینال تیمی قهرمانی جهان از ساعت ۷ صبح فردا (چهارشنبه) بر روی میز شماره ۱ برگزار خواهد شد.

تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران با ترکیب نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، امیرحسین هدایی، محمد موسوی ، متین حیدری و با هدایت جمیل لطف الله نسبی در این مسابقات حاضر است.

پینگ پنگ بازان کشورمان با کسب پیروزی مقابل تایلند و مصر و شکست مقابل پرتغال و رومانی در گروه هشتم در مکان سوم قرار گرفتند و راهی مرحله حذفی شدند.

منبع: فدراسیون تنیس روی میز