تهران- ایرنا- دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با بیان اینکه نماینده مجلس باید صدای مردم باشد و درگیر بازی‌های سیاسی نشود، گفت: نماینده مردم باید کسی باشد که جیبش بسته و دهانش باز باشد. حرف مردم را بزند و مطالبه آنها را پیگیری کرده و به وعده‌های خود عمل کند.

محسن نراقی در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: دفتر بسیج دانشجویی فعالیت‌های انتخاباتی خود را در دو ساحت تعریف کرده که یکی دانشگاه و دیگری جامعه است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اضافه کرد: در شهرستان‌های مختلف از نامزدهای انتخابات دعوت شده تا در دانشگاه‌ها حاضر شوند و پاسخگوی برنامه‌ها و ایده‌هایی که قصد محقق کردن آن را دارند باشند. علاوه بر نامزدها نمایندگان فعلی هم دعوت شدند تا پاسخگوی عملکرد خود باشند و در کنار آن از گروه‌ها و جریان‌های سیاسی خواسته شده که برنامه‌های خود را پیرامون عرصه‌های مختلف کشور ارائه کنند.

نراقی افزود: پیرامون بخش مردمی کار هم، در مجموعه بسیج دانشجویی در مناطق مختلفی که حوزه انتخابیه محسوب می‌شود و نماینده دارند تریبون مردمی را آغاز کردیم که در آن دانشجویان در بین مردم حاضر شده و با مردم گفتگو می‌کنند. این گفتگوها پیرامون این است که مجلس مطلوب چه ویژگی‌هایی دارد و اصلاً چرا باید رای بدهیم و رای ندهیم. اینتروان‌ها هم داخل تهران و هم در داخل شهرستان‌ها برگزار می‌شود که بازخوردهای خوبی هم داشته است.

وی با بیان اینکه گفتگو اصلی‌ترین اتفاقی است که می‌تواند توسط دانشجوها رقم بخورد گفت: گفتگو کردن با مردم درباره انتخابات و اثرات آن، می‌تواند مشارکت بالا و مجلس خوبی را در پی داشته باشد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی «ائتلاف‌های سیاسی» را ضد مشارکت‌ترین بخش فرایند انتخابات دانست و اظهار کرد: ما سابق بر این شاهد بودیم که دوستان به صورت نمایشی هم که شده از گروه‌ها و جریان‌های مختلف نظر می‌گرفتند. امسال همین هم وجود نداشت و حداقل من چیزی ندیدم با این روند حس می‌کنم این آقایان به جای اینکه به دنبال مشارکت باشند به دنبال این هستند که افراد هم طیف خودشان را به مجلس بفرستند و کار سیاسی خود را انجام دهند این واقعاً پسندیده نیست که هم از جریان اصلاح طلب و هم از جریان اصولگرا دیده می‌شود.

نراقی یاداور شد: در جریان اصلاح طلبی هم به واسطه اینکه بدنه اجتماعی خودش را از دست داده به دنبال بهانه است و نظارت استصوابی را دلیل عدم حضور اعضای خود در انتخابات می‌داند. اما از دل نظارت استصوابی مجلس ششم ودهم که اصلاح طلب بود خارج شده است.

نراقی ادامه داد: ما خیلی وقت است که از این جریان‌ها عبور کردیم و مخاطب خود را مردم قرار دادیم. امیدواریم مردم با یک مشارکت خوب و انتخاب افرادی که می‌تواند برای کشور مفید باشند انتخابات خوبی را رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: نماینده مردم باید کسی باشد که جیبش بسته و دهانش باز باشد. حرف مردم را بزند و مطالبه آنها را پیگیری کرده و به وعده‌های خود عمل کند. مجلس فعلی خوب عمل کرد ولی متاسفانه بخش‌هایی از وعده‌هایش محقق نشد. نماینده باید صدای مردم باشد و درگیر بازی‌های سیاسی نشود.