مشهد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای همه امور و شئون مختلف زندگیمان تصمیم می گیرند پس فعالان رسانه می بایست اهمیت مشارکت مردم در انتخابات و نقش مجلس در امور زندگی مردم را تبیین و زمینه مشارکت آنها را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، محمد حسین زاده روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مشهد در جمع خبرنگاران این رسانه افزود: هر کدام از ما در جایگاهی که هستیم باید وظیفه مان را نسبت به ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و پای کار آوردن مردم در انتخابات، پاسخگویی به شبهات و انگیزه پیدا کردن مردم برای حضور آگاهانه در پای صندوق های رای انجام دهیم.

وی اظهار کرد: بدانیم که دشمن و رسانه های بیگانه این ۱۰ روز بیدارند و شبانه روزی تولید محتوا می کنند که مردم را از حق قانونی خود که انقلاب اسلامی در اختیارشان قرار داده است دور کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: قبل از انقلاب مشروطه چیزی به عنوان انتخابات نداشتیم، در مشروطه بود که مردم ایران برای نخستین بار انتخابات را تجربه کردند، انتخاباتی که با به توپ بسته شدن مجلس شورای اسلامی و ایجاد اختلاف بین مشروطه خواهان دیری نپایید و در دوره پهلوی هم انتخاباتی به شکل واقعی نبود، انتخابات در آن دوره با استبداد و استعمار انگلیس و آمریکا همراه شده بود به نحوی که فهرست انتخاب شدگان توسط آمریکایی ها و انگلیسی ها از قبل مشخص می شد.

حسین زاده افزود: از ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، انتخابات به دفعات در این کشور برگزار شده که شامل انتخابات قانون اساسی، سپس انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری بوده است و مردم در همه تصمیمات نظام در قالب انتخابات که حق قانونی شان بود، مشارکت داشتند و برای رسیدن به این حق خونها ریخته شده و با دشمن شرقی و غربی مبارزه ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دشمن امروز می خواهد حق حقیقی که مردم با مجاهدت به دست آوردند را زیر سوال ببرد، این در حالی است هنوز مردم برخی از کشورهای اطرافمان در عمرشان صندوق رای و انتخابات را ندیده اند و هنوز با نظام پادشاهی اداره می شوند، لذا برای پاسداری از این حق که خونهای زیادی برای آن ریخته شده است، وظیفه داریم مردم را به مشارکت در انتخابات تشویق کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:به طور قطع کشور با مشکلاتی مواجه است و هر فردی که این موضوع را انکار کند جفا کرده است اما راه حل این موضوع استفاده از حق قانونی است که مردم برای تغییر و اصلاح و فرستادن انسانهای صالح و کارشناس به پستهای مدیریتی و جایگاه های تصمیم گیرنده در کشور دارند.

حسین زاده از فعالان رسانه خواست در روزهای باقیمانده تا انتخابات به سراغ اصناف رفته و تلاش کنند تا هر صنف مشکلات خود را بازگو کرده و بگوید که از مجلس شورای اسلامی آینده چه انتظاری دارد.

وی خطاب به فعالان رسانه ای گفت: با استفاده از مدل های مختلف تولید خبر، ذهن جامعه را متمرکز کنید که چه قدر نقش مجلس مهم و اثرگذار و کلیدی است و با زندگی آحاد مردم سر و کار دارد اما دشمن می خواهد این نقش را پنهان کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امروز که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم نتیجه حضور مردم در پای صندوق های رای، نقش آفرینی در رویدادهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه است.

حسین زاده افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای همه امور و شئون مختلف زندگی ما تصمیم می گیرند لذا مهم است که چه نماینده ای با چه رویکردی به مجلس برود و برای مالیات و بیمه و آزادی های فردی و اجتماعی، علم و اقتصاد و ارتباطات تصمیم بگیرد و اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: حق انتخاب در اختیار مردم کشورمان است و ما به عنوان فعالان فرهنگی و اجتماعی وظیفه داریم از این حق دفاع کنیم و از همه دعوت می کنیم که برای دفاع از این حق به میدان بیایند و انتخابات پرشوری را برگزار کنند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای تعیین تکلیف ۱۸ کرسی نمایندگی برگزار می شود که از آن میان پنج نماینده مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات هستند،حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد دارای ۲ کرسی نمایندگی، حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه نیز دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس هستند و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد و تبلیغات از امروز دوم اسفند آغاز شده است.