تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت دفاع با بیان اینکه دولت سیزدهم به مردم، صدای مردم و افکار عمومی توجه دارد، گفت: خبرگزاری ایرنا تحرک بسیار خوبی در فضای رسانه ای کشور دارد و در داخل و خارج از کشور توانسته نقش موثری را ایفا کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار رضا طلایی نیک صبح امروز (چهارشنبه) در جریان بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا، گفت: برپایی مجدد نمایشگاه رسانه بعد از وقفه ای چندین ساله شایان تقدیر است. از اصحاب رسانه که در غرفه‌های خود به صورت فعال مشارکت دارند و این رکن مهم ملی و بین المللی را در جهت تقویت و تحرک بیشتر مدیریت می کنند هم تشکر می کنیم.

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رسانه امروز یک نیاز تعطیل ناپذیر، حیاتی و راهبردی برای همه جوامع محسوب می شود و باتوجه به اینکه ملت ایران هویت انقلابی و اسلامی بیشتری نسبت به دیگر ملت‌ها دارند، نیاز رسانه ای بیشتری هم دارد و لذا اهتمام به تقویت و توسعه ظرفیت‌های رسانه ای به ویژه در خارج از کشور باید وجود داشته باشد، یعنی ما در خصوص استفاده از ظرفیت رسانه ای برای پوشش خارجی به شدت احساس نیاز داریم چرا که در یک نظام نابرابر سلطه رسانه ای توسط برخی از قدرت های رسانه ای جهان قرار داریم.

سردار طلایی نیک با بیان اینکه موضوع نابرابری رسانه ای مظلومیت زیادی را برای ایران و بسیاری از ملت های جهان ایجاد کرده است، افزود: در واقع ایجاد محدویت، انحراف و انسداد رسانه ای که توسط قدرت های رسانه ای وابسته به استکبار، صهیونیسم و قدرت‌های سلطه گر جهانی انجام می‌شود، لزوم جهاد رسانه ای را بیش از گذشته برای ما آشکار کرده است.

وی افزود: جامعه رسانه ای ایران سالم ترین و مردمی ترین رسانه محسوب می شود و در مقایسه با بسیاری از رسانه های جوامع دیگر از پایه مردمی و سلامت بالاتری برخوردارند که یک مزیت به حساب می آید.

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: اهتمام وزارت فرهنگ و دولت سیزدهم برای احیای نمایشگاه رسانه ها و پیشبرد ظرفیت‌های رسانه ای پیام روشنی دارد مبنی بر اینکه دولت سیزدهم به مردم، صدای مردم و افکار عمومی توجه دارد. امروز تنوع رسانه ای کشور رو به توسعه است و به همین نسبت هم باید خبرگزاری ها و رسانه ها، ابزارهای نوین رسانه ای را بیش از گذشته و متناسب با رشد فناوری ارتباطات و اطلاعات فراهم آورند.

سردار طلایی نیک خاطرنشان کرد: خبرگزاری ایرنا و مجموعه ابزارهای رسانه ای ایرنا تحرک بسیار خوبی در فضای رسانه ای کشور دارد. خبرگزاری ایرنا در داخل و خارج از کشور توانسته نقش موثری را داشته باشد و ما هم به سهم خودمان از نقش آفرینی ایرنا در انعکاس رویدادهای خبری جامعه دفاعی و مجموعه بخش های عمومی کشور تقدیر و تشکر می کنیم.