مهاباد- ایرنا- مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی و مدیر ستاد مردمی دیه آذربایجان غربی گفت: با همّت خیران و همکاری دستگاه قضایی، زندانی جرایم غیرعمد با بدهی کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادفتحی روز چهارشنبه در جلسه تودیع و معارفه رییس زندان مهاباد افزود: مدیران دستگاه قضایی استان بیش از یک‌هزار و ۸۷۰ مورد دیدار چهره به چهره با هدف رفع مشکلات زندانیان و بررسی پرونده آنان داشتند که در نوع خود بی نظیر بوده است.

وی اضافه کرد: با کمک خیّران استان، امسال ۳۸۰ میلیارد ریال جمع آوری شده که در قبال آن و همچنین گذشت شاکیان، ۴۰۰ زندانی در سطح استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی و مدیر ستاد مردمی دیه آذربایجان غربی بیان کرد: نگاه زندانبانی در جامعه اسلامی یک نگاه تربیتی و بازآموزی بوده و در حال حاضر ۵۲ زندانی در زندان مهاباد موفق به حفظ بخشی از قرآن شده اند.

فتحی با اشاره به اقدامات خروج زندان مهاباد به خارج از شهرستان گفت: پس از ۲۰ سال اقدام برای انتقال زندان مهاباد به خارج از هم اکنون مراحل مکان یابی و مطالعاتی آن به اتمام رسیده و در آینده نزدیک وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه با قدردانی از تلاش های شهبازی رییس قبلی زندان مهاباد اظهار کرد: ارتباط سازنده با خانواده زندانیان و همچنین تلاش برای فراهم کردن شرایط بازگشت به زندگی از اقدامات قابل قدردانی مدیریت زندان بود.

حسن عباسی بیان کرد: پس از سال ها زمین مناسب و با موقعیت خوب برای انتقال زندان مهاباد به خارج از شهر مکان یابی و تحویل اداره کل زندانهای استان داده شده است.

وی اضافه کرد: با احداث این زندان زیرساخت لازم برای راه اندازی کارگاه و حرفه آموزی در راستای اشتغال زندانیان فراهم خواهد شد.

در پایان این جلسه ضمن تکریم «بایرام شهبازی» رییس سابق، «یوسف صفری» به عنوان سرپرست جدید زندان مهاباد معرفی شد.