مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی و رییس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: به محض ورود زائران به استان و مشهد پیامک استقبال و خوش آمد گویی همراه با اطلاعات سامانه‌های مورد نیاز زائران برای آنها ارسال می شود.

یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در دوازدهمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: این پیامک حاوی هشدارها و توصیه‌های لازم جهت رعایت ایمنی و ضرورت توقف و استراحت در مسیر نیز هست.

وی اضافه کرد:عملیات اجرایی خدمت به زائران نوروزی در استان خراسان رضوی از ۱۵ اسفند با برگزاری مانور خدمت آغاز خواهد شد همچنین قرارگاه خدمت به زائران شهر مشهد نیز در خیابان امام رضا (ع) فعالیت را آغاز خواهد کرد.

او به پیش بینی‌های صورت گرفته برای اسکان زائران اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۵۰ هزار اسکان رسمی، موقت و اضطراری برای زائران پیش‌بینی شده است و کمبودی در زمینه اسکان زائران نخواهیم داشت.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: نرخ هتل‌های مشهد با دیگر شهرها و استان ها بررسی و مشخص شد نرخ هتل‌های مشهدحدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر است و باید این مزیت را حفظ کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی نیز گزارشی از وضعیت کمیته اسکان ارائه کرد و گفت: بازرسی از مراکز اقامتی با بیش از ۱۰۰ بازرس آغاز شده است و از ۱۵ اسفند نیز این بازرسی ها تشدید خواهد شد.

سید جواد موسوی با اشاره به تاکید وزیر گردشگری بر ساماندهی سرویس های بهداشتی افزود: ساماندهی و نظارت میدانی بر نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی جاده‌های استان اجرا شده است و در سه محور اصلی به مشهد تعداد ۷۰۰ چشمه سرویس بهداشتی فعال وجود دارد که پس از بازدیدهای میدانی، ساماندهی شده‌اند.

وی اضافه کرد: ۱۲۶ نمازخانه و ۲۰ مسجد در این مسیرها فعال است که ۱۰ مسجد از این تعداد به صورت شبانه روزی فعال است.