اهواز - ایرنا - سرپرست فدراسیون سوارکاری با اشاره به ظرفیت های فراوان در خوزستان گفت: این استان، توانایی برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی را دارد.

به گزارش ایرنا عباسعلی اکبری روز چهارشنبه در مجمع انتخاب رییس هیات سوارکاری خوزستان که در اهواز برگزار شد اظهار کرد: امروزه ورزش سوارکاری یک صنعت عظیم در دنیا محسوب می شود در حالی که ما دیدمان نسبت به این صنعت کوچک است. باتوجه به گستردگی و تعداد اسب در خوزستان و همچنین علاقه موجود نسبت به این رشته، باید اقدامات موثرتری انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ رشته زیرمجموعه فدراسیون سوارکاری افزود: متاسفانه در خوزستان تنها ۲ یا سه رشته فعال بوده و انتظار داریم که سایر رشته‌ها راه اندازی شود.

سرپرست فدراسیون سوارکاری احداث پیست های سوارکاری در خوزستان را ضروری دانست و بر توسعه، مطالبه گری و فعال کردن هیات‌های شهرستانی تاکید کرد.

اکبری با اشاره به برگزاری مجمع فدراسیون سوارکاری گفت: این مجمع ۲۴ اسفندماه سال جاری برگزار و سکان این رشته به دست صاحبان اصلی اش سپرده می‌شود.

وی به راه اندازی آزمایشگاه دوپینگ ویژه اسب سواری در کشور اشاره کرد و افزود: امیدوارم با انجام این کار، دغدغه بحث دوپینگ برای همیشه رفع شود.

سرپرست فدراسیون در پایان خطاب به رییس هیات جدید سوارکاری خوزستان گفت: مردم استان چشم انتظار تلاش های هیات هستند لذا کوتاهی در این خصوص پذیرفتنی نیست.

بر اساس این گزارش مجمع انتخاب رییس هیات سوارکاری خوزستان برگزار و حسین برون به عنوان رییس هیات معرفی شد.

در حال حاضر بیش از ۲۴۰ هزار خوزستانی به صورت سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند.