به گزارش خبرگزاری ایرنا، حمید کمانکش روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش خمین، افزود: موانع ادامه تحصیل دانشآموزان بازمانده از تحصیل شناسایی و برای رفع آنها راهکار ارایه شود.
وی با تاکید بر جلوگیری از هدر رفت آب در مدارس خمین بیان کرد: الگوی مصرف آب مدارس شهرستان در مدت ۲ هفته شناسایی شود.
مدیر آموزش و پرورش خمین نیز در این نشست گفت: با همکاری ادارات ثبت احوال، بهزیستی و دانشکده علوم پزشکی خمین، ۵۳ نفر از ۱۰۲ دانش آموز دوره ابتدایی و ۴۹ نفر از ۹۸ دانشآموز دوره متوسطه شناسایی شدهاند.
محمدحسن محمدی ادامه داد: ابتلا به معلولیت ذهنی، جسمی و حرکتی ، اوتیسم، مهاجرت ، ازدواج، اختلافات خانوادگی و عدم تمایل به ادامه تحصیل، مهمترین دلایل دانشآموزان بازمانده از تحصیل در این شهرستان است.
رییس اداره سوادآموزی خمین هم گفت: ۱۲ آموزش دهنده زن و چهار همکار فرهنگی در کلاسهای نهضت سوادآموزی مشغول به تدریس هستند.
رضا وفادار بیان کرد: ۱۲۰ نفر در دوره انتقال از سهمیه ۲۰۰ نفری، ۵۲ نفر در دوره سوادآموزی از سهمیه ۲۴۰ نفری، ۱۶ نفر در دوره تحکیم از سهمیه ۸۰ نفری تحت پوشش سوادآموزی قرار دارند.
خمین در جنوب استان مرکزی است و بیش از ۷۰ هزار نفر از جمعیت ۱۰۵ هزار نفری این شهرستان ساکن شهر هستند.