به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، دکتر حمید شکری خانقاه روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی با عنوان روابط عمومی نوین و بکارگیری ابزارهای هوشمند در تبریز با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها باید در درجه اول هوش ارتباطی و رسانهای خود را ارتقا دهند بعد وارد حوزه هوش مصنوعی و کارکردهای آن شوند، اظهار کرد: هوش مصنوعی تسهیلگری مدرن برای هوش طبیعی انسانی است و به تنهایی کارساز نیست، روابط عمومی هوشمند مدیر ارتباطی هوشمند می طلبد.
وی ادامه داد: راز هوشمندی روابط عمومی ها در دیدن نادیده ها و شنیدن ناشنیده هاست.
شکری با بیان اینکه روابط عمومی راهبردی از تخصص بالایی در رمزگذاری و رمزگشایی از نمادها و نشانه های ارتباطی کلامی و غیرکلامی و چگونگی بازخوانی و واکنش مناسب ارتباطی در نظام ارتباطات سازمانی برخوردار است، اظهار کرد: هوش ارتباطی روابط عمومی ها باید برای حل مسائل ارتباطی در هنگام بروز رویدادهای هشدار دهنده و مسایل پیش روی سازمان مثل بحران ها و شایعه سازی ها و اتخاذ راهبردهای ارتباطی هوشمندانه در رسانه ها و شبکه های اجتماعی باشد.
استاد برنامهریزی راهبردی ارتباطی و مدیریت راهبردی ارتباطات انسانی در دانشگاه با بیان اینکه روابطعمومیها در حال حاضر، از نبود نگرش ارتباطی راهبردی رنج میبرند و تنها متولی امور عمومی شدهاند، تاکید کرد: رویکرد منفعلانه، روزمرگی، کلیشهگرایی و نداشتن چشمانداز و راهبرد ارتباطی از آفتهای کار روابطعمومیهاست که این معضل با هوش مصنوعی کاربرد محور حل نمی شود.
وی افزود: هر چند که هوش مصنوعی در روابط عمومی ها و سازمان های متبوع آنها، ظرفیت بالایی در کمک به حل مسائل و دغدغه های ارتباطی دارد اما این ظرفیت برای مدیران و کارشناسانی که بدون هوش ارتباطی و رسانهای هستند، بی خاصیت، خطرناک ، ناامید کننده و گمراه کننده خواهد بود.
معاون برنامهریزی ارتباطی و مطالعات افکارعمومی وزارت جهاد کشاورزی افزود: مدیران و کارشناسان روابطعمومی به این نکته توجه کنند که برای ایجاد مدیریت دانش باید از مسیر مدیریت نادانی عبور کنند، لازمه بکار گیری هوش مصنوعی، برخورداری از هوش ارتباطی است.