بوشهر- ایرنا- بوشهر- فرماندار کنگان گفت: ۱۹۸ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه پیش بینی شده که از این تعداد ۱۲۶ شعبه ثابت و ۷۲ شعبه سیار است.

به گزارش ایرنا، احمد غریبی روز جمعه در نشست با نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از ۱۹۸ شعبه در نظر گرفته برای حوزه انتخابیه جنوب ایتان بوشهر، ۵۴ شعبه در شهرستان کنگان، ۴۱ شعبه شهرستان دیر، ۵۶ شعبه در شهرستان جم و ۴۷ شعبه در شهرستان عسلویه تعیین شده است.

وی افزود: از ابتدای فرایند انتخابات در حوزه انتخابیه ۱۲۶ داوطلب اقدام به ثبت نام کردند که ثبت نام نهایی ۷۰ نفر به ثبت رسید و در نهایت ۴۶ نفر شامل ۴۴ نفر مرد و ۲ نفر زن تأیید صلاحیت شدند که با توجه به انصراف یک نفر تعداد داوطلبین تا این لحظه ۴۵ نفر است.فرماندار کنگان تصریح کرد: همه تمهیدات لازم جهت فرایند رأی گیری در نظر گرفته شده و داوطلبین تا ۷۲ ساعت قبل از فرآیند رأی گیری می‌توانند انصراف خود را اعلام کنند.

غریبی تاکید کرد: از نامزدهای انتخابات مجلس درخواست می شود فقط در ساختار قانون و با رعایت اخلاق، با همدیگر رقابت جوانمردانه داشته باشند و تا شاهد یک انتخابات پر شور و با مشارکت حداکثری باشیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۴ نفر از چهار حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، حوزه انتخابیه دشتستان، حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان و حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر روز ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.