رشت - ایرنا - امام جمعه موقت رشت گفت: مردم با حضور حداکثری توام با شور و شعور و بصیرت انقلابی در انتخابات پیش رو نمایندگانی شایسته ، اهل فن ، اصلح و مورد اعتماد برگزینند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احمد طیبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: مردم با حضور حداکثری و انتخاب نمایندگانی اصلح مجلسی انقلابی‌تر از مجلس شورای اسلامی یازدهم شکل دهند.

وی با اشاره به خطاب رهبرمعظم انقلاب به مجلس یازدهم به عنوان مجلس انقلابی عنوان کرد: مردم ۴۱ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مجلسی را شکل دادند که نائب امام زمان (عج) آن را مجلس انقلابی خطاب کردند و بعد از آن در صحنه دیگری از انتخابات، دولت مردمی و انقلابی را تشکیل دادند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به حضور پرشور و شعور مردم در صحنه های مختلف کشور افزود: اکنون مردم بعد از شرکت پررنگ شان در راهپیمایی ۲۲ بهمن که تعجب همگان را موجب شد، در آستانه یک امتحان و آزمایش دیگر در انتخابات ۱۱ اسفندماه قرار دارند و به طور قطع سربلند بیرون می آیند.

وی با بیان اینکه مردم می توانند نامزدهای شایسته و توانمند و اصلح را به همدیگر معرفی و تبلیغ کنند، عنوان کرد: این تبلیغ نباید بر اساس منویات جناحی، منطقه ای و فامیلی باشد بلکه باید شایستگی ، توان و تخصص فرد یا افراد مد نظر قرار گرفته و تبلیغ شود.

وی در ادامه خطاب به کاندیداهای انتخابات هم بیان کرد: نامزدهای انتخابات که احساس مسئولیت کرده و در این صحنه حضور یافته اند نیز از سیاهنمایی پرهیز کنند و آثار و برکات نظام را زیر سئوال نبرند؛ اگر چه مشکلات وجود دارد اما نظام مقدس جمهوری اسلامی برکات، موفقیت ها و دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

خطیب جمعه رشت با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات همدیگر را تخریب نکنند، اظهار کرد: باید از بداخلاقی های انتخاباتی که مصادیق آنها روشن است اعم از خرید و فروش آراء و مانند آن به شدت پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه متصدیان انتخابات نیز باید به وظایف شان به خوبی عمل کنند، اظهار کرد: از دولت هم که در روند انتخابات دخالت نکرد، قدردانی می کنیم، دولت علاوه بر اینکه دخالت نکرد تاکید نمود هر مدیری اگر بخواهد از نامزدی جانبداری کند برای عزل او اقدام می شود، قابل توجه اینکه مدیرانی هم در این مدت برکنار شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نگرانی های کشاورزان در حوزه برنج گفت: در این ارتباط اقداماتی در حال انجام و خبرهای خوشی در راه است و مسئولان در این ارتباط اطلاع رسانی خواهند کرد.

حجت الاسلام طیبی همچنین با اشاره به باقیمانده مطالبات چایکاران اشاره کرد و افزود: مسئولان باید زبان گویای کشاورزان باشند.