تهران – ایرنا - «تامی توبرویل» سناتور جمهوریخواه ایالت آلاباما با انتقاد از دولت بایدن گفت که وی برای فرار از زندان خود را برای ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات نامزد کرده؛ این سناتور جمهوریخواه بایدن را مقصر آشفتگی سیاست خارجی دانست.

به گزارش روز جمعه ایرنا، تارنمای رسانه آمریکایی «هیل» (TheHill) با انتشار این خبر نوشت: توبرویل استدلال کرد که بایدن برای دور ماندن از زندان، دوباره خود را نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا کرده است.

بنابراین گزارش وی که در «کنفرانس کُنش سیاسی محافظه‌کاران» (CPAC) شرکت کرده بود، درپاسخ به این پرسش که آیا بایدن ممکن است نامزد نهایی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری پیشرو آمریکا باشد، گفت: نمی دانم که دموکرات ها می خواهند چه کنند، اما در هرحال دونالد ترامپ پیروز (انتخابات) خواهد شد.

تارنمای خبری هیل نوشت: در این کنفرانس سناتور جمهوریخواه ایالت آلاباما پیش بینی کرد که در نهایت بایدن در همایش ملی دموکرات ها که در ماه اوت آتی برگزار خواهد شد وی را با فردی دیگر جایگزین کنند.

توبرویل به صراحت گفت: جو بایدن نمی تواند پیروز انتخابات شود، با شما رو راست باشم، وی تنها تلاش می کند تا برای اینکه از زندان رفتن بدور بماند دراین کارزار باقی بماند.

سیاست خارجی آمریکا در دوران بایدن به آشفتگی کشیده شده است

این سناتور جمهوریخواه دربخش دیگری از سخنان خود سیاست خارجی دولت بایدن را مورد انتقاد قرار داد و گفت که سیاست خارجی آمریکا با اشتباهات بایدن در جنگ اوکراین و منطقه خاورمیانه، دچار آشفتگی شده است.

توبرویل گفت: باید این آشفتگی در سیاست خارجی آمریکا متوقف شود، زمانی که ترامپ بر سرکار آید، وی می داند که جنگ اوکراین برنده‌ای ندارد، بنابراین با پوتین معامله و توافقی می کند، آنگاه خاورمیانه و در آنسو چین را خواهیم داشت.

سناتور جمهوریخواه ایالت آلاباما افزود: تمامی اینها نتیجه اشتباهات بایدن است که باعث بوجود آمدن آشفتگی در روابط و سیاست خارجی آمریکا شده است.

هیل افزود: بایدن ۸۱ ساله با موجی از انتقادها و پرسش بر سر توانایی در اداره امور دور دوم ریاست جمهوری خود مواجه است، چراکه وی در آنزمان مسن ترین رئیس جمهوری آمریکا است که در کاخ سفید خواهد ماند.