یزد _ ایرنا _ رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: آموزش های فنی و مهارتی موجب شکوفایی و رونق تولید و اقتصاد کشور می شود.

به گزارش ایرنا، عرفان خسرویان، عصر جمعه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساختمان آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران اردکان یزد ضمن تبریک فرارسیدن میلاد منجی عالم بشریت افزود: هر چقدر آموزش‌های فنی و مهارتی را در کشور گسترش دهیم، در واقع سرمایه‌گذاری های هوشمندانه و هدفمند را توسعه داده‌ایم.

وی اظهار کرد: امروز کشور به نیروی ماهر نیاز دارد، بنابراین باید دانش آموختگان دانشگاه‌ها مهارت داشته باشند تا جذب بازارکار شوند. خسرویان اضافه کرد: اکثریت دانش آموختگان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می شوند چون اولویت این دانشگاه مهارت است.

خسرویان از تلاش مجموعه همکاران دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد و شهرستان اردکان و اهتمام خیرین نیک‌اندیش این استان در ساخت این آموزشکده ها تقدیر کرد.

وی گفت: امیدواریم مجموع این تلاش‌ها و پیگیری‌ها و نیز نذر خیر سازنده بنای مورد نظر بتواند برای دختران اردکانی منشأ خیر و برکات باشد.

خسرویان حمایت همه‌جانبه مسوولان شهرستان اردکان از ساخت و تأسیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران اردکان را به ویژه در خصوص رفع موانع قانونی در مسیر کار خواستار شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در ادامه گفت: هدف از تاسیس این آموزشکده تربیت بانوان حرفه ای و خلاق در عرصه هنر و کارآفرینی است.
وی افزود: نام آموزشکده دختران اردکان را به دلیل همزمان بودن مراسم با ولادت آقا امام زمان (عج) به نام نرجس خاتون مادر گرامی صاحب الزمان ثبت می شود.

آموزشکده فنی و حرفه دختران اردکان در زمینی به مساحت حدود ۲۱ هزار متر مربع با زیربنای چهار هزار متر مربع در سه طبقه ساخته می شود.

اکنون حدود ۷۰ هزار دانشجو در ۶۷ مرکز آموزش عالی و دانشگاه های استان یزد مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد ۱۰ آموزشکده دارد.

اردکان ۶۰ کیلومتری شمال غربی یزد قرار دارد.