همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: توصیه ما به همه کاندیداهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان این است که علاوه بر تقویت وحدت، همدلی و رعایت مُرّ قانون، از هرگونه سیاه‌نمایی، ایجاد دوقطبی‌های کاذب و تخریب رقبا پرهیز کنند.

«سلمان اسماعیلی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به واسطه همکاری و همراهی داوطلبان، در این دوره نسبت به دوره‌های قبل، شاهد تخلفات کمتری هستیم.

وی افزود: بیش از ۶ ماه تعامل و هماهنگی بسیار خوب بین هیات اجرایی و نظارت و فعالیت چند هزار نفری از عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران انتخابات، یک آمادگی بسیار خوبی برای برگزاری موفق و با امتیاز عالی در شهرستان ملایر وجود دارد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به تلاش شبانه‌روزی ستاد انتخابات، هیات نظارت و اجرایی شهرستان، بیان کرد: هزاران نفر ساعت آموزش برگزار شد و ۲ عامل قانون جدید و انتخابات ملایر به عنوان یکی از چهار مرکز اصلی کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک، کار را برای ما در این زمینه بیشتر کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه ملایر در چند دوره قبل در انتخابات شورای اسلامی شهر تجربه برگزاری انتخابات تمام الکترونیک فقط در شهر ملایر را دارد، ادامه داد: در این دوره در تمام حوزه انتخابیه است و این اولین انتخابات تمام الکترونیک تحت نظارت شورای نگهبان است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش‌های زیادی برای آموزش، فراگیری و اجرای قانون جدید در ملایر انجام شد، خاطرنشان کرد: بنابر ارزیابی‌های مجموعه استانداری همدان، وزارت کشور و شورای نگهبان در رزمایش‌های مختلف و حضور بازرسان در این شهرستان، ملایر تا به امروز حائز رتبه عالی برای برگزاری انتخابات شده است.

افزایش ۲۲۰ شعبه در ملایر با رشد بیش از ۱۰ درصدی

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان ملایر یادآور شد: در برخی از مناطق این شهرستان نقاطی را شناسایی کردیم که در طول ۴۵ سال انقلاب، شعبه انتخاباتی نداشتند و برای تسهیل رای دادن و دستیابی مردم به شعبه‌های اخذ رای، بیش از ۱۰ درصد شعبه‌های رای اضافه کردیم که کار راحتی نبود، اما انجام شد.

اسماعیلی گفت: در این راستا ۱۹۹ شعبه اخذ رای درانتخابات قبلی این شهرستان به ۲۲۰ شعبه افزایش یافت تا مردم دسترسی راحت‌تری به صندوق‌های رای داشته باشند و یک انتخابات سالم و راحتی را تجربه کنند.

وی تاکید کرد: با افزایش شعبه‌های اخذ رای، در هر مکانی همچون کارخانه‌ها، بیمارستان، زندان، بازار، تفرج‌گاه‌ها و شهرک‌های صنعتی که جمعیتی وجود دارد، شعبه‌های سیار حضور دارند.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه در ستاد اجرایی انتخابات آمادگی صد درصدی برای برگزاری انتخاباتی پرشور را داریم، به استقبال بسیار خوبی هم از طرف مردم و هم داوطلبان در این دوره از انتخابات اشاره و بیان کرد: در مرحله نخست ۱۸۵ نفر پیش ثبت‌نام کردند که ۱۰۱ نفر ثبت‌نام‌شان قطعی شد و بیش از ۷۰ درصد داوطلبان توسط هیات نظارت و شورای نگهبان تایید شدند و رشد ۲۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

حضور کاندیدا از تمامی گرایش‌ها، یک رکورد است

اسماعیلی گفت: به رغم تلاش بدخواهان، منافقان و تبلیغات سوء، این بار هم انتخابات در حوزه انتخابیه ملایر صد درصد رقابتی است و از همه گروه‌ها، جریان‌ها و گرایش‌های سیاسی در این دوره حضور دارند و مردم از همه جریان‌ها نماینده خود را دارند و یک انتخابات رقابتی است.

وی همچنین از همراهی و فعالیت ۶۳ داوطلب حاضر در عرصه انتخابات این شهرستان که خودشان را در معرض رای مردم قرار می‌دهند، قدردانی کرد و اظهار داشت: همه کاندیداهایی که تاییده شورای نگهیان را دارند، صالح می‌دانیم و مردم باید با تحقیق، مشورت و کوشش ۲ نفر از اصلح‌ترین‌ها را انتخاب کنند، چراکه انتخاب اصلح با مردم است.

فرماندار ملایر: صفات مشترک و مهم نمایندگان اصلح، مواردی همچون انقلابی‌گری، پای‌بندی به انقلاب، ولایت و قانون اساسی، مردمی بودن و فسادستیزی است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه شاخص‌ها، معیارها و ویژگی‌های یک نماینده اصلح بارها توسط رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و ائمه جمعه مطرح شده است، افزود: صفات مشترک و مهم نمایندگان اصلح، مواردی همچون انقلابی‌گری، پای‌بندی به انقلاب، ولایت و قانون اساسی، مردمی بودن و فسادستیزی است.

اسماعیلی برنامه‌محوری و ارائه برنامه‌های خود به مردم را از دیگر الزامات کاندیداها برشمرد و بیان کرد: تاکید من به داوطلبان همکاری هر چه بیشتر با ستاد انتخابات شهرستان، تقویت وحدت و رعایت قانون به ویژه در زمان قانونی تبلیغات است.

تعیین ۵۰ نقطه برای تبلیغات کاندیداها در سطح شهرستان ملایر

وی ادامه داد: با همکاری شهرداری ۵۰ نقطه در سطح شهرستان برای تبلیغات کاندیداها آماده کردیم و ستادهای فرعی نیز مهیا شد و از داوطلبان انتظار داریم با رعایت قانون، برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور تلاش کنند و برای نیروهای زحمتکش شهرداری، زحمت مضاعف ایجاد نکنند.

رئیس هیات اجرایی انتخابات ملایر ادامه داد: با توجه به اینکه مردم به سابقه، عملکرد و برنامه نگاه می‌کنند، کاندیداها در مهلت قانونی تبلیغات برنامه‌های خود را به مردم ارایه و از هرگونه اقدامات تخریبی پرهیز کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: با اقدامات تخریبی نباید به اعتماد مردم و امید جوانان آسیب زد و همه مردم، نخبگان، مسئولان، اقشار و گروه‌ها و داوطلبان، هدف اصلی‌شان باید ارتقای وحدت، انسجام و همبستگی ملی باشد.

وی با تاکید بر اینکه مانند همیشه موضع دولت در انتخابات مستقل است و فهرست، لیست و گزینه نداریم، تصریح کرد: موضع دولت مستقل است و بالاترین و مهمترین مساله برای ما مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

فرماندار ویژه ملایرگفت: حدود ۱۵ هزار داوطلبی که در کشور خودشان را در معرض رای مردم قرار داده‌اند، ۲۹۰ نفر انتخاب می‌شوند و نتیجه این عرصه بزرگ انتخابات باید خوشحالی و امیدآفرینی برای دوستداران انقلاب و ایجاد یاس و ناامیدی در اردوگاه دشمنان و ضد انقلاب باشد.

ملایر آماده برای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و رقابتی است

اسماعیلی با اشاره به اینکه دشمنان میلیون‌ها دلار از ماه‌ها قبل برای ضربه زدن به مشارکت، کاهش مشارکت و ساز و کار مردمی هزینه کرده‌اند، افزود: تلاش دشمن در کاهش مشارکت، جدی است و یک جنگ بزرگ اطلاعاتی، امنیتی، سیاسی و روانی راه انداخته‌اند، در مقابل مردم هم با جدیت باید در برابر دشمن صف‌آرایی کنند و مشت محکمی بر دهان آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها بزنند و برای راه و مسیر امام راحل، شهدا، اسلام و انقلاب اعلام وفاداری کنند.

وی با اشاره به اینکه از سوی خانواده معزز شهدا، نخبگان، خواص، متدینین، دستگاه‌های مختلف و سپاه تلاش‌های فراوان و فشرده‌ای برای مشارکت حداکثری صورت گرفت و قرارگاه جهاد تبیین تشکیل شد، گفت: فرزندان ملایر باید توجه کنند هر کجا راه را گم کردید، هر کجا فتنه‌ای برپا شد، شک و شبهه‌ای داشتید و را ه را گم کردید، به سخنان رهبر فرزانه انقلاب رجوع کنید، چراکه رهبری از ما مشارکت حداکثری می‌خواهند و باید ناامیدی‌ها و انتقادها را کنار بگذارید.

معاون استاندار همدان: دشمن به دنبال القای کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رای و مایوس کردن مردم از راه امام راحل و شهدا است، مردم باید در این عرصه از انتخابات نیز با اعتقاد به اصل ولایت و انقلاب، اتفاق بزرگ دیگری را در تاریخ سیاسی کشور رقم بزنند.

معاون استاندار همدان تاکید کرد: دشمن به دنبال القای کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رای و مایوس کردن مردم از راه امام راحل و شهدا است که در این راستا مردم باید در این عرصه از انتخابات با اعتقاد به اصل ولایت و انقلاب و مشارکت حداکثری، اتفاق بزرگ دیگری را در تاریخ سیاسی کشور رقم بزنند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با توجه به تخریب و تبلیفات سوء دشمنان، لازم است نخبگان، متدینین، اقشار، گروه‌ها و زن و مرد، به صورت چهره به چهره برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تبلیغ کنند و هر کسی که ناامید است و شبهه‌ای دارد، با زبان بَیّن آنها را برای مشارکت و یک انتخابات قوی تشویق کنند.

وی یادآور شد: پایش‌های اجتماعی نشان می‌دهد نسبت به دوره‌های قبل شاهد افزایش مشارکت هستیم و در یازدهم اسفندماه همه دوستداران انقلاب، شیعیان و آزادیخواهان جهان، چشم امیدشان به انگشتی است که مردم روی ماشه‌های رای در روز جمعه خواهند داشت.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه هفته جاری یازدهم اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود.