به گزارش ایرنا هر چه به روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نزدیک می شویم، حال و هوای این عرصه مهم و سیاسی نیز داغتر و حساستر میشود.
فضای تبلیغات و عرصه انتخابات در استان یزد را باید از چند زاویه بررسی و واکاوی کرد، هر چند هنوز تنور انتخابات در فضای مجازی این استان داغ نشده ولی در بعد میدانی و فضای حقیقی به روزهای اوج تبلیغات نزدیک می شویم و شهر اندک اندک حال و هوای انتخاباتی به خود می گیرد.
در فضای شهری و میدانی، آنچه قابل مشاهده است ایجاد چند ستاد انتخاباتی، نصب پوستر از نامزدها و نیز تبلیغات در مکانهایی است که توسط شهرداری مهیا شده است، البته برخی از نامزدها، پوسترهای بزرگ و غیرمتعارف در برخی خیابانها نصب و برخی هم عکس های خود را به درختان وسط بلوارها آویزان کرده اند.
آنچه بیش از گذشته به چشم می خورد، نظم و انضباط حاکم بر تبلیغات است؛ شهرداری یزد محل هایی بویژه در میدانهای اصلی شهر برای تبلیغات نامزدها آماده کرده و فعلا به جز موارد معدودی تخلف، بقیه نامزدها در همین محلها نسبت به تبلیغات اقدام کرده اند.
وقتی با مردم و شهروندان یزدی همصحبت میشوی اغلب آنها بر حضور پر شور خود در این عرصه مهم و سرنوشت ساز تاکید دارند.
رصد میدانی خبرنگار ایرنا از داغ شدن شور و حال انتخاباتی در شهر یزد است، هر چند هنوز به نقطه اوج نرسیده اما تحرکات ستادهای انتخاباتی بیشتر شده و گفتمان بسیاری از مردم در محاوره های عمومی نیز بر همین موضوع متمرکز شده است.
شکی نیست که تبلیغات و حال و هوای انتخابات در چند روز آینده به اوج خود خواهد رسید و هر چه به زمان برگزاری این رویداد مهم نزدیکتر می شویم بر شور و حال تبلیغات و میل مردم برای حضور در این عرصه سرنوشت ساز بیشتر خواهد شد.
در روزهای آینده بیشتر به این مهم خواهیم پرداخت.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار میشود، استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.