کرمان - ایرنا - نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کرمان با تاکید بر ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: مردم از انقلاب به هیچ عنوان ناراضی و روی گردان نیستند بلکه از مشکلات و مسئولان پشت ویترین، پرادعا و ناتوان ناراحت و ناراضی هستند؛ ضمن اینکه قهر با صندوق رای نتیجه و هدف همین افراد را هم تامین نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کرمان ۶ نامزد دارد که اسامی آنان به قرار ذیل است: آیت الله سید احمد خاتمی، حجت الاسلام والمسلمین محمدبهرامی خوشکار، حجت الاسلام و المسلمین امان‌الله علیمرادی، حجت الاسلام و المسلمین احمد کوثری، آیت الله سید محمدباقر خرازی و حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ‌بهایی.

خبرگزاری جمهوری اسلامی به منظور معرفی بیشتر این نامزدها مصاحبه با آنان را کلید زده و در تلاش است که نقطه نظراتشان را به مخاطبان منعکس کند. در این بخش خبرنگار ایرنا با حجت الاسلام و المسلمین احمد کوثری به گفت و گو نشسته است؛ ایرنا آمادگی دارد با سایر نامزدها نیز مصاحبه داشته باشد و به آنان یا دفتر آنان اطلاع رسانی شده است که در صورت همکاری آنان، به سمع و نظر مخاطبان خواهد رسید.

ایرنا: از زبان خود شما درباره سوابق و معرفی بیشتر، اگر مواردی به مخاطبان عرضه شود بهتر است:

متولد سال ۱۳۶۱ هستم و دوران کودکی و نوجوانی را در استان کرمان گذرانده ام. در سال ۱۳۷۶ وارد حوزه علمیه مقدسه مشهدشدم و دروس مقدمات و سطح را در مراکز تخصصی مانند موسسه فقه و اصول حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی به اتمام رساندم. پس از اتمام سطوح عالی در درس خارج اساتید مبرز آن دیار مانند حضرت آیت الله مروارید و دیگر اساتید شرکت کردم و بهره مند شدم.

همزمان با تحصیل، تدریس در حوزه و دانشگاه را نیز به طور جدی دنبال کردم که ماحصل آن تربیت جمع زیادی از طلاب و دانشجویان است. در سال ۱۳۹۶ برای انجام فعالیت علمی، فرهنگی، تبلیغی و جهادی به استان سیستان و بلوچستان عزیمت کردم و در ۲ سال اخیر هم در شهرهای جنوب کرمان به فعالیت فرهنگی و علمی اشتغال دارم.

به مدت ۲۰ سال مشغول تدریس در حوزه‌های علمیه خراسان، سیستان و بلوچستان و کرمان در همه سطوح به‌ویژه سطح عالی حوزه بوده‌ام. تبلیغ‌های مکرر در سراسر کشور گوشه‌ای از فعالیت‌های اینجانب است.

آثار و پژوهش های متعدد مانند بررسی فقهی ابعاد تسلیحات کشتار جمعی، رساله در نقد وهابیت، تعیین مادر در تلقیح مصنوعی و دیگر موضوعات فقهی و حقوقی مکتوب از جمله خروجی های فعالیت های علمی ام بوده است.

اینجانب علاوه بر مباحث فقهی و اصولی مدرس رسمی در علوم عقلی همچون فلسفه و کلام بوده ام که در مدارس تخصصی فلسفه و کلام در سطوح مختلف تدریس کرده ام. برگزیده ۲ دوره مسابقات سراسری تفسیر قرآن و همچنین چندین سال به عنوان طلبه ممتاز حوزه علمیه خراسان بوده ام و هم اکنون به عنوان جوان‌ترین کاندیدای خبرگان رهبری از حوزه انتخابی استان کرمان وارد عرصه انتخابات شده ام.

ایرنا: درباره جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان بیشتر توضیح بفرمایید.

جایگاه مجلس خبرگان همانطور که در قانون اساسی به آن اشاره شده انتخاب رهبری جامعه است. نظام ما مبتنی بر نظریه ولایت فقیه است و مجلس خبرگان وظیفه تعیین رهبری را دارد.

اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان با توجه به اهمیت و جایگاه رهبری مشخص می شود. رهبری اختیارات بسیار زیادی دارد از جمله تنفیذ رییس جمهور، فرماندهی کل قوا و شئونات مختلفی که برای رهبری در قانون قائل شده اند.

مجلس خبرگان راس هرم نظام است که موثرترین نیروی نظام را انتخاب می کند. لذا باید مجلسی متشکل از عقلا و علمایی باشند که بتوانند ویژگی های مورد نیاز را در فرد منتخب تشخیص دهند و به نیابت از مردم، رهبری را انتخاب کنند لذا با توجه به خطیر بودن جایگاه رهبری، اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان نیز واضح و روشن است.

ایرنا: در مورد اهمیت و ضرورت شرکت در انتخابات توضیح بفرمایید.

ما می دانیم مشکلاتی در کشور وجود دارد اما باید دید مشکلات موجود به دلیل حرکت در مسیر انقلاب رخ داده یا به دلیل این است که از برنامه ها و آرمان های انقلاب فاصله گرفته ایم؟؛ به طور مثال تغییبرات و کوتاهی هایی که در برخی موارد دیده می شود و رانت هایی که اتفاق می افتد آیا زاییده و مولود تفکر انقلاب و نظام است یا اینکه این موارد به این دلیل است که ما از انقلاب و نظام و آرمان های شهدا فاصله گرفته ایم؟، که به نظر می آید پاسخ واضح است لذا هر چه به نظرات انقلاب و مبانی اسلام نزدیک تر شده ایم مشکلات کمتر شده اما هرچه بیشتر فاصله گرفتیم مشکلات بیشتر شده است.

مردم از انقلاب به هیچ عنوان ناراضی و روی گردان نیستند بلکه از مشکلات، از مسئولان پشت ویترین، پرادعا و ناتوان ناراحت و ناراضی هستند.

حال چه باید کرد؛ عده ای می گویند ما در انتخابات مشارکت نمی کنیم تا اعتراض مدنی خودمان را به حاکمیت و به جریان موجود بفهمانیم. من یک نکته را می گویم. اگر شما در انتخابات شرکت نکنید چه اتفاقی می افتد؟؛ آیا امور بر طبق نظر شما پیش خواهد رفت یا باز همان گروهی که به نظر شما اشتباه و خطا می کنند ولو با یک رای اقلیت به میدان می آیند و از جامعه از اهداف شما دور می شود؟.

شرکت نکردن در انتخابات نتیجه و هدف شما را تامین نمی کند لذا باید در انتخابات شرکت و نیروهای شایسته و صالح را در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی شناسایی و انتخاب کرد.

وظیفه ما سخت تر شده زیرا در هزاره سوم زندگی می کنیم. گذشت دورانی که با گروه، سفارش و باند و حزب به مجلس می رفتند، الحمدالله به دلیل توسعه اطلاعات مردم به این شعور فهم و بالندگی رسیده اند و با چشم باز نمایندگانی را انتخاب می کنند که درد مردم را بفهند.

ایرنا: یک نماینده خوب در خبرگان یا مجلس شورای اسلامی چه صفاتی باید داشته باشد؟

نماینده خوب باید در راستای وظایفش صحبت کند و وعده بدهد، اگر جایی وعده ای هم داد معلوم است وظیفه ذاتی خود را کنار گذاشته و دارد از اهرم های دیگر کمک می گیرد که به طور قطع نماینده شایسته ای نمی تواند باشد.

وظیفه اصلی نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی مراقبت، نظارت، حمایت و قانون گذاری است لذا حرف نماینده باید هم در راستای وظایف و هم در راستای عملکردش باشد. نمایندگان مجلس خبرگان و شورای اسلامی شفافیت دارند و این شفافیت را باید در همه ابعاد داشته باشند تا مردم بتوانند داوری کنند.

ایرنا: از دیدگاه شما مهمترین مشکلات و ظرفیت‌های استان چیست؟

وجود نیروی انسانی فعال، خونگرم، مهربان و شجاع در کرمان مهمترین ظرفیت این استان است که باید از این ظرفیت به خوبی بهره برد. معادن استان کرمان نیز معادنی غنی هستند اما باید توجه داشت ممکن است در بخش هایی به نیروی کار ظلم شود. حاشیه نشینی و مردمی که در مناطق محروم هستند نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

تقسیمات استانی در کرمان باید به سمت کوچک سازی برود تا بهتر به مردم خدمت شود.

یکی از ظرفیت های بسیار بزرگ استان کرمان وجود مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهر است که باید ملی و بین المللی از این مهم بهره برد.

به گزارش ایرنا ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.