سنندج- ایرنا- "لادن نصری" یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره گفت: پیگیری قانون حمایت از زنان و خانواده و تلاش برای رفع مشکلات بانوان یکی از اولویت‌های بنده در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم خواهد بود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کردستان وکمک به شناساندن بهتر آنها به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات استانی و ملی کرده‌است.

گفت و گوی ایرنا مرکز سنندج با "لادن نصری" کاندیدای حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که مشروح آن در ذیل می آید.

ایرنا: به عنوان نخستین سوال برای آشنایی بیشتر مردم با شما ازخودتان و سوابق شغلی و تحصیلی تان بفرمایید؟

بنده دکترای جامعه شناسی گرایش اقتصاد و توسعه اجتماعی فرهنگی و کارشناسی حقوق دارم و در حال حاضر کارمند دادگستری و مسئول اداره حمایت از زنان و خانواده دادگستری استان کردستان هستم.

علاوه بر این ۱۲سال است در دانشگاه‌های علمی کاربردی، فرهنگیان و دانشگاه کردستان مشغول به تدریس بوده و در برنامه‌های صدا و سیما جزو کارشناسان خانواده و کارشناس آسیب‌های اجتماعی هستم.

ایرنا:نامزد جریان خاص سیاسی هستید یا نه؟ خیر بنده وابسته به هیچ جریانی نبوده و مسنقل و مردمی هستم.

ایرنا:درحال حاضر فعالیت اقتصادی خاصی دارید؟ فقط کارمند دولت هستم

ایرنا: میزان هزینه کرد تبلیغاتی خودتان را اعلام می کنید؟ منابع مالی شما برای تبلیغات از کجا تامین می شود؟

بنده فقط یک پس انداز شخصی دارم که در همان حد نیز هزینه خواهم کرد و تلاش خودم را انجام می دهم که اهداف و برنامه‌هایم را به مردم اعلام کنم.

ایرنا: در صورتی که به مجلس راه پیدا کنید اولین مساله ای که برای استان پیگیری خواهید کرد چیست؟

براساس ساختار اقتصادی اجتماعی که ما در استان داریم، مخصوصا سه حوزه‌ای که الان بنده به عنوان کاندید معرفی شده‌ام ایجاد اشتغال برای جوانان مساله خیلی مهمی است و بی شک اگربتوانیم مساله بیکاری راتاحدی کاهش دهیم، بسیاری از مسائل اجتماعی نیز بخودی خودحل خواهد شد.

مساله بعدی و اولویت دار بنده تلاش برای رفع مسائل و مشکلات مربوط به حوزه زنان و خانواده است که با جدیت دنبال خواهم کرد.

ایرنا: در این دوره از انتخابات به عنوان یک کاندیدا کدام مورد برای شما مهمتر است؟مشارکت حداکثری یا پیروزی خودتان در انتخابات؟
قطعا مشارکت حداکثری و همه ما بدنبال مشارکت حداکثری هستیم،چون حق مردم است که رای بدهند و در سرنوشت کشورشان سهیم باشند، بنده چه پیروز شوم چه نشوم در چهارچوب کاری خود درخدمت مردم خواهم بود.

ایرنا: به عنوان یک کاندیدای مجلس، قدرت مجلس برای حل مسائل اساسی کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟ کسی که به مجلس راه پیدا می کند قطعا می تواند در چهارچوب قانون اساسی به رفع و یا کاهش مشکلات جامعه از جمله بحث‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمک کند و در این زمینه‌ها ایده و طرح ارائه داده و ازآن دفاع کند تا به قانون تبدیل شده و بتواند مشکلات جامعه را حل کند.

ایرنا: نقش مجلس شورای اسلامی در مساله مبارزه با فساد و بسترهای فسادزا از نظر شما چیست؟

نمایندگان مجلس می توانند با پررنگ تر کردن نقش‌های نظارتی دستگاه نظارتی بحث فساد بویژه فساد اقتصادی را کاهش دهند.

در پایان از دیگر اولویت‌های در صورت نماینده شدن بفرمایید؟

یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی بنده بحث حمایت از حقوق زنان و خانواده مخصوصا زنان بی سرپرست، بدسرپرست و زنان تحصیلکرده بیکار است، مساله بعدی توجه به ظرفیت استان در بخش کشاورزی و دامداری است.

مساله مهم دیگر ما بحث گردشگری است و ما در برخی از شهرها و حتی استان و ظرفیت‌های بومگردی و گردشگری خاصی داریم که باید این ظرفیت‌ها رشد و شکوفایی پیدا کنند که نمایندگان مجلس می توانند در این زمینه‌ها کارگشا باشند.

توجه به وضعیت شغلی و معیشتی کادر بهداشت و درمان، وضعیت کارکنان برخی از ادارات و همچنین دستگاه‌های خدمات رسان، بیمه زنان خانه دار، ارتقای اشتغال خانگی بانوان، مطالبات بازنشستگان و تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر موارد مهمی است که درصورتی که به مجلس راه پیدا کنم پیگیری خواهم کرد.