بجنورد- ایرنا- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابی شیروان گفت: طرح های دانش بنیان باید تقویت و به صورت کاربردی در جامعه فعال شوند و طرح های نیمه راکد نیز با ارائه تسهیلات به چرخه تولید بازگردند.

یوسف ابراهیم زاده روز شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا در بجنورد به بیان دیدگاه ها و برنامه های خود در شیروان پرداخت و بیان اینکه فعال کردن واحدهای راکد در این شهرستان باید در اولویت قرار گیرد افزود: تعداد زیادی از این کارگاه ها و واحدهای تولیدی در شهرستان وجود دارد که نیاز به تسهیلات دارند و باید این شرایط فراهم شود.

وی ادامه داد: باید طرح هایی در مجلس تصویب شود که راه دستیابی طرح های راکد و نیمه راکد به منابع اعتباری تسهیل شود.

لزوم حمایت از اشتغال

نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابی شیروان اظهار کرد: هر فردی که مسوولیت می‌پذیرد باید با همه سختی‌ها و مشکلات برای خدمات‌دهی بهتر و بیشتر تلاش کند.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید و اشتغال بیان کرد: اصلاح قانون کار ضروری است اما باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه اشتغال و تولید استفاده کرد.

ابراهیم زاده با اشاره به هزینه‌های بالای ایجاد اشتغال در کشور تاکید کرد: اشتغال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و هر فردی که شاغل می‌شود روی جمع کثیری تاثیرگذار است.

نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابی شیروان با تاکید بر اینکه در رونق تولید کارشکنی‌های بسیاری وجود دارد، افزود: بانک‌ها یکی از عامل‌های اساسی این موضوع و سد راه تولید کننده برای پرداخت تسهیلات هستند.

کاربردی کردن دانش بنیان ها

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی شکل می‌گیرند و در رشد و توسعه مناطق مختلف تاثیر زیادی دارند بطوریکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت نقش این شرکت ها در رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تاکید و آنها را موثرترین مولفه های تحقق پایدار اقتصاد توصیف کردند.

ابراهیم زاده یادآور شد: پایین بودن خلاقیت، نوآوری و ضعف فناوری در بنگاه های اقتصادی موجب افزایش وابستگی صنعت و اقتصاد کشور به فناوری های خارجی شده و این برای کشور ما که از منابع سرشار اقتصادی برخوردار است یک ضعف به شمار می رود.

وی یادآور شد: شرکت های دانش بنیان به جهت ارزش افزوده بالایی که ایجاد می کنند، نقش ویژه ای در رشد کشور در زمینه های علمی، فناوری و نیز اقتصادی بر عهده دارند و باید این شرکت ها به صورت کاربردی به بهره وری برسند.

تلاش برای از بین بردن فاصله طبقاتی در جامعه

نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابی شیروان یادآور شد: دولت سیزدهم برای کاهش فاصله طبقاتی در جامعه عزم خود را جزم کرده و این حرکت با تصویب لایحه بودجه و حمایت مجلس از سال اول آغاز شد و باید این لایحه ها ادامه دار باشند.

وی ادامه داد: برخورد قهرآمیز دولت با اخلالگران با حمایت مجلس و قوه قضاییه و ساماندهی نظام اقتصادی ابزار کار است و باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشیم.

ابراهیم زاده بیان کرد: باید طرح هایی ارائه شود تا معیشت مردم و بازنشستگان بهبود یابد در این صورت است که فاصله های طبقاتی کاهش می یابد.

توجه جدی به جایگاه زنان در جامعه

وی افزود: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت ایران در انتخابات پیش رو نقش موثر و مهمی داشته و مشارکت سیاسی آنان شاخص حائز اهمیت در فرآیند توسعه پایدار است.

نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابی شیروان ادامه داد: هیچ تفاوتی در هوش زنان و میزان قدرت آنها در پذیرش شغل‌های اجتماعی وجود ندارد لذا زنان و مردان به یک میزان قابلیت حضور و بروز در جامعه را دارند.

وی با بیان اینکه نقش فرهنگی و اجتماعی زنان با ارزش‌تر از نقش‌های شغلی محسوب می‌شود افزود: زنان باید در مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر عمده حضور پیدا کنند و در صورت راهیابی به مجلس حامی این قشر تاثیرگذار خواهم بود.

به گزارش ایرنا، یوسف ابراهیم زاده متولد ۱۳۶۸ دارای تحصیلات کارشناسی ارشد ادبیات فارسی است که با شعار «فکر جوان و اتحاد و همدلی» پا به عرصه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیروان در خراسان شمالی گذاشته است.

وی از سال ۱۳۹۴ در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان و از ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ در شورای حل اختلاف شیروان مشغول به فعالیت شد و از سال ۱۳۹۹ تاکنون در دادگستری شهرستان فاروج مشغول به کار است همچنین وی هیات امنای مسجد جوادالائمه(ع) شیروان نیز است.

براساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی تاکنون صلاحیت ۱۱۳ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان شمالی تایید شده است.

خراسان شمالی با احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.