بجنورد-ایرنا- قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۱۰۳ هزار نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد در مسابقات قرآنی جشنواره باران وحی در سراسر کشور شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر صباغیان روز شنبه در جشنواره قرآنی باران وحی در بجنورد اظهار کرد: در جشنوراه باران وحی امسال ۶۳۰ داور در ۱۹ رشته مشارکت داشتند.

وی افزود: جشنواره باران وحی در سه حوزه دآوایی، مفاهیم و مفاهیم هنری برگزار شده است که بخش آوایی شامل قرائت قرآن، ترتیل، اذان و اطلاعات قرآنی است.

وی بر رفع نیازهای معیشتی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد و افزود: این نهاد حمایتی علاوه بر توجه به مشکلات مالی به بخش معنویت افراد نیز توجه ویژه ای دارد که در این باره نیز رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید و سفارش داشته است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنانش گفت: رفع نیازهای فرهنگی از مهم ترین دغدغه این نهاد حمایتی است که موضوعات قرآنی از آن جمله برنامه های فرهنگی است که در این خصوص جشنواره قرآنی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه قرآن نور الهی است تصریح کرد: قرآن در زندگی افراد تاثیر زیادی می گذارد چرا که کتاب راهبردی است و در زندگی اجتماعی افراد کمک خواهد کرد.

صباغیان اظهار کرد: افرادی که بیشتر با قرآن مانوس هستند در زندگی خود بیشتر صبر دارند به نوعی قرآن شفا دهنده و هدایت کننده انسان ها است.

وی گفت: برکات قرآن آثار بسیاری در سطح جامعه دارد که دستگاه های فرهنگی در این خصوص باید بیشتر فعالیت داشته باشند و برنامه‌های فرهنگی را در کنار سایر برنامه ها در اولویت قرار دهند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.