زنجان - ایرنا - خلیل آل امین نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم گفت: نظام بانکداری ما مشکل دارد و اصلاح این نظام نخستین و مهمترین گام در مهار تورم است.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، خلیل آل امین روز شنبه در نشست خبری،‌ اظهار کرد: امروز بانک‌ها به بنگاه‌داری می‌پردازند درحالیکه بانک بنگاه معاملاتی یا شرکت ساختمانی نیست بنابراین ادغام بانک‌ها بسیار مهم است و چنین تجربه ای در برخی کشورها نتایج موفقیت آمیزی داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وعده های پوپولیستی در تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اشکالات ما شروع پروژه های جدید است در حالی که طرح های نیمه تمامی زیادی داریم.
آل امین افزود: خیلی از مشکلات استان با تکمیل پروژه های نیمه تمام حل می شود.
وی با بیان اینکه مهمترین چالش استان زنجان در مقطع کنونی بحث آب و حق آبه استان است، گفت: حل این مشکل نیاز با تعامل با استان های همجوار دارد و ما می خواهیم حق استان را طبق قانون و عرف به دست بیاوریم.
نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زنجان و طارم گفت: امروز ما در استان زنجان دارای کمبودهای فراوانی هستیم که در سالهای گذشته نه تنها مغفول مانده و فکری برای جبران آن نشده بلکه وضعیت بدتر هم شده است.


وی افزود: با توجه به اینکه یک نماینده مجلس از جایگاه قانونگذاری، ظرفیت شناخت قانون موجود و امکان پیشنهاد قوانین جدید را دارد باید از قدرت نفود خود برای تصویب و ریل گذاری در این حوزه استفاده کند.
آل امین گفت: متاسفانه طی ادوار گذشته آن طور که باید و شاید از این ظرفیت و حقوق شهرستان دفاع نشده است؛ برای مثال همین موضوع فیلترینگ که باعث تعطیلی بسیاری از کسب و کارها شد یا مباحث مربوط به انتصابات غیرقانونی که از طرف شخص یا اشخاص خاصی بدون در نظر گرفتن صلاحیت ها صورت گرفت.
وی گفت: از طرفی مشکلات مربوط در دو شهرستان زنجان و طارم که شامل ظرفیت کشاورزی، گردشگری و معدن است آنطور که باید و شاید استفاده نشد.
آل امین اظهار کرد: دغدغه های اشتغال، راه، پل، مهار آب های سطحی و گرفتاری اجتماعی مثل بیکاری تنها بخشی از مشکلاتی است که در شهرستان طارم و زنجان وجود دارد و یک نماینده باید با بهره گیری از یک اتاق فکر کاملا مجرب به حل آنها به صورت ریشه ای بپردازد.
وی گفت: اتاق فکر نماینده باید از بین مردم هر منطقه تشکیل شود و مشکلات را اولویت بندی کند در چنین فضایی یک ارتباط منطقی و یک برنامه ریزی تیمی می تواند به یک نماینده انرژی و نقشه راه توسعه هر حوزه را ارائه کند.
آل امین در خصوص ورود به صحنه رقابت انتخاباتی، گفت: با توجه به ظرفیت، توان و تکلیفی که احساس کردم؛ وارد صحنه شدم و احساس کردم می‌توانم مفید باشم.
وی افزود: نماینده باید سه شاخصه داشته باشد که شامل تحصیلات عالیه، تجربه اجرایی، ارتباطات وسیع، قدرت بیان، استدلال و اقناع سازی است.
آل امین با اشاره به اینکه مجلس باید قوانینی وضع کند که در همه کشور به صورت یکسان اجرا شود، گفت: نماینده در ابتدا نماینده کل کشور و سپس نماینده حوزه انتخابیه خود است.