قرچک- ایرنا- دختران دهه هشتادی قرچک با شرکت در برنامه تریبون آزاد، از بایدها و نبایدها و دغدغه‌های خود برای شرکت یا عدم مشارکت در انتخابات گفتند و تاکید کردند: اگر رای ندهیم یعنی به ترامپ و داعش که علیه کشور ما توطئه و تهدید می کنند رای دادیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آستانه انتخابات مهم و سرنوشت ساز دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دانش آموزان دبیرستان فرهنگ شهرستان قرچک، با شرکت در برنامه تریبون آزاد، نظرات خود را در خصوص انتخابات بیان کرده و برخی بر لزوم شرکت در این رویداد مهم سیاسی و برخی دیگر، تمایلی به شرکت در انتخابات نداشته اما آن را مهم برشمردند و افزودند شاید تا روز جمعه نظرشان بر حضور تغییر کند.

در انتخابات شرکت می‌کنم / رای ندهی یعنی به ترامپ و داعش رای دادی

هما یکی از دانش آموزان در این برنامه گفت: قطعا من به افتخار ایران عزیز، به خاطر افتخاراتی که در طول سال‌های استقرار جمهوری اسلامی به دست آمده در انتخابات شرکت می‌کنم و قطعا خانواده‌ام را نیز با خود همراه می‌کنم.

وی افزود: البته کسانی که در این انتخابات حضور پیدا نمی کنند نیز در اصل رأی می‌دهند ولی رأی آن‌ها به ترامپ، بایدن، داعش و همه بدخواهان نظام است.

نامزدها به فکر مردم باشند

زهرا دیگر دانش‌آموز دهه هشتادی این دبیرستان اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند ما در انتخابات شرکت کنیم، باید دلیلی محکم برای این مشارکت ما داشته باشند چرا که تا الان، برخی مواقع دیده شده افرادی انگشت شمار که وارد مجلس شده اند، بیش از آن که به فکر مردم باشد و مشکلی از آنان را حل کنند، مشکلات جامعه را بیشتر کرده‌اند.

وی تأکید کرد: من با اطمینان می‌گویم که اگر خود من به مجلس راه پیدا کنم، وضعیت شهرستان قرچک از چیزی که امروز هست، بهتری می‌شود.

یکی دیگر از این دانش آموزان با بیان برخی از مشکلات آموزش و پرورش و مدارس گفت: ما از نماینده فقط عدالت آموزشی را می‌خواهیم، این که امروز امکانات برخی از مدارس از کلاس‌های مناسب، آزمایشگاه، کتابخانه و حتی سیستم گرمایشی بی بهره است، به دلیل کم کاری نمایندگان مجلس است.

برگزاری تریبون‌های آزاد اندیشی در مدارس شهرستان قرچک

فرماندار شهرستان قرچک در خصوص برگزاری تریبون‌های آزاد اندیشی در مدارس شهرستان قرچک گفت: برگزاری چندین مرحله کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس قرچک این مهم را ثابت کرد که دانش آموزان و آینده‌سازان ایران اسلامی از نگاه و بینش سیاسی بالایی برخوردارند و به درستی مسائل کشور را تجزیه تحلیل و بیان می‌کنند.

حسین فخاری افزود: کرسی‌های آزاد اندیشی مکانی مناسب برای بیان دیدگاه‌های موافق و مخالف و اظهار نظر افراد در خصوص مسائل و مشکلات است تا در سایه آن بتوان به فهم متقابل رسید و جامعه را به سمت خیر و صلاح که همان مشارکت حداکثری در انتخابات است رهنمون شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه فضای سیاسی و انتخاباتی شهرستان قرچک با آغاز رسمی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی شاداب و همراه با شور و شعور است و مردم همیشه در صحنه این شهرستان، خود را برای خلق یک حماسه دیگر در روز ۱۱ اسفند آماده می‌کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشواو قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.