به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «روح اله تقی زاده» افزود: با بسیج منابع، تجهیزات و تکیهبر توان همکاران پرتلاش شرکت در مناطق و ستاد، از شروع دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۴۵۰ کیلومتر خطوط ریلی بهسازی و بازسازی شد.
وی گفت: مجموعه خطوط اصلی و فرعی راهآهن ۱۵ هزار کیلومتر بوده و نگهداری و حفظ و ارتقای آماده به کاری خطوط راهآهن، امری شبانه روزی و بدون وقفه است که بسته به شرایط فنی، شامل نگهداری جاری، بهسازی، بازسازی و نوسازی خطوط است.
تقی زاده ادامهداد: این فرآیند بسته به ترافیک، عمر و غیره باید در زمان مشخص انجام شود و اگر هر کدام در زمان مناسب انجام نشود منجر به افزایش هزینههای نگهداری و کاهش کیفیت خطوط میشود.
مدیرکل خط و سازههای فنی شرکت راهآهن گفت: در دو دهه گذشته منابع کافی برای این انجام عملیات بهسازی و بازسازی خطوط، تامین نشده و هر ساله بر تکالیف انباشته این حوزه اضافه شده است.
وی ادامهداد: با وجود رشد خوب عملیات در سالهای اخیر، تا جبران تکالیف انباشته سنوات گذشته، فاصله زیادی است و در صورت واگذاری منابع مورد نیاز، توان جبران بخش زیادی از این تکالیف وجود دارد.
این مسوول تاکید کرد: بهدلیل اهمیت موضوع، انجام بهسازی و بازسازی در دستور کار جدی قرار گرفته و با برنامه ریزی و بسیج منابع و امکانات و تکیهبر توان همکاران شرکت راهآهن، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۴۵۰ کیلومتر خطوط ریلی بهسازی و بازسازی شد که نسبت به دوره قبل از آن رشد ۸۰ درصدی دارد.
مدیرکل خط و سازههای فنی شرکت راهآهن گفت: اکنون علاوه بر کارگاههای نگهداری خط، بیش از ۱۰ کارگاه فعال بازسازی و بهسازی و یا جوش طویل خطوط، در سطح شبکه ریلی داریم.