یزد-ایرنا- داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان یزد گفت: دلیل حضور بنده در این انتخابات، احساس تکلیف است و بنده ۵۵ سال است طلبه هستم و از ۳۰ سال پیش می توانستم در مناسب دولتی و حکومتی مشغول بکار شوم و تشخیص من این بود که بیشتر به درس و بحث بپردازم و در شرایط فعلی برداشتم این بود که باید حضور پیدا کنم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی نسب، شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این انتخابات احساس تکلیف کردم که نیاز است حضور داشته باشم و دوستانی در قم و یزد نیز توصیه داشتند و حس آرامش دارم که به تکلیف عمل کردم و نگران نتیجه هم نیستم و هر چه خدا بخواهد می شود.

وی ادامه داد: اینجانب در سال ۱۳۳۳ در محله خیرآباد یزد متولد شدم و دوران کودکی هم در همین محله بودم و بعد از مقطع دبستان به درخواست مرحوم پدرم و موافقت آیت الله شهید صدوقی وارد حوزه علمیه یزد شدم و در سال ۱۳۴۷ و پنج سال و نیم در یزد درس طلبگی خواندم و آیت الله علاقه بند، آقایان مدرسی و شهید صدوقی از اساتید بنده هستند.

داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان یزد گفت: سال ۱۳۵۲ به قم رفتم و ۲۵ سال نیز در قم درس طلبگی خواندم و درس نیز گفتم و جمعا سی سال در حال تحصیل بودم و اساتید بزرگواری در مقطع سطح، آیت الله اعتمادی ،آیت الله ستوده ،آیت الله سلطانی و در فلسفه نیز آیت الله حسن زاده عاملی و جوادی عاملی و مرحوم آیت الله محمدی گیلانی از اساتید بنده هستند.

حسینی نسب ادامه داد: در درس خارج نیز اساتید بزرگوارم آیت الله فاضل لنکرانی ،آیت الله شیخ کاظم تبریزی ، آیت الله شیخ مرتضی حایری و آیت الله آمیرزا جواد تبریزی که ۱۶ سال در محضر ایشان بودم ، از اساتید بنده هستند و در سال ۱۳۷۶ نیز به دعوت دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور پاکستان به این کشور اعزام شدم . پنج سال و نیم مدیریت حوزه علمیه کراچی را بر عهده داشتم.

وی افزود: بنده در سال ۱۳۸۲ به یزد آمدم و تدریس در مدرسه علمیه خان که تنها مدرسه آموزش عالی حوزوی بود را شروع کردم و همزمان مدیریت مدرسه نیز به این حقیر محول شد و ۱۱ سال علاوه بر تدریس ،مدیریت این مدرسه علمیه را نیز بر عهده داشتنم.

داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان یزد گفت: در حال حاضر همچنان به تدریس در حوزه علمیه یزد مشغول هستم و مجوز تدریس سطوح عالی حوزوی ، مدرس سطح خارج ،مجوز گرفتن امتحان ار طلابی که ارتقای رتبه دارند و مجوز گرفتن امتحان استادی از طرف حوزه علمیه قم به اینجانب محول شده است.

حسینی نسب ادامه داد: عضو شورای مشورتی و پشتیانی حوزه علمیه استان یزد نیز هستم و ۵۵ سال است طلبه هستم و بیش از ۴۵ سال تدریس هم داشته و مدرس بوده ام و مدت ۴۰ سال منبر رفته و سخنرانی کرده ام.

وی افزود: توفیق حاصل شد به عنوان مدرس آموزش عقیدتی و سیاسی در جبهه های نبرد حق علیه باطل نیز حضور داشتم و در کارهای عام المنفعه از جمله حسینیه بزرگ خیرآباد که یکی از فاخر ترین حسینیه های سطح استان یزد به عنوان حسینیه ایران است ، در هدایت و ساخت این حسینیه نیز در حد طلبه مشارکت داشتم.

داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خداوند متعال ولی مومن است و به مومنان توفیق می دهد و حمایت و هدایت دارد و البته مومن هم باید حریم کبریایی حق تعالی را از کفر و شرک دور کند و باید پاسدار حقوق الهی باشد و نگذارد دیگران هم خقوق الهی را زیر پا بگذارند.

حسینی نسب ادامه داد: ولی فقیه نیز ولی مردم است و متقابلا مردم هم باید ولی او باشند و مقام معظم رهبری دغدغه مردم را دارند و متقابلا مردم هم باید دغدغه ایشان را داشته باشند و حقوق رهبری ادا شود و ایشان وقتی امر و حکمی صادر می کنند این حکم حقی است که باید عمل شده و پاسداری و حراست شود.

وی افزود: مردم، دولت و در راس همه مجلس خبرگان باید از حق رهبری پاسداری کند و اصل مترقی ولایت فقیه در قانون اساسی آمده و گفته شده است و ما باید پاسدار حرمت ولایت باشیم خصوصا اگر امری شد باید این دستورات و احکام به خوبی اجرایی شود وگرنه حق ولی و در واقع حق خدا ضایع شده است .

داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان یزد در پاسخ به اینکه در صورت انتخاب شدن در یزد می مانید و یا به قم عزیمت می کنید نیز گفت: تصمیم دارم در یزد بمانم، مگر آنکه از حوزه تصمیم من خارج باشد و علاقه به درس و مباحثه و با مردم بودن از علایق شخصی من است و حتی جلسات خصوصی در منازل را حضور پیدا می کنم و خوشحالم که همواره با مردم بوده و هستم .

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، استان یزد با چهار حوزه انتخابیه و ۱۲ شهرستان دارای چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است.