گرگان- ایرنا- «رمضانعلی سنگدوینی» نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا با کد انتخاباتی ۲۵۶ معتقد است عملکرد مجلس یازدهم درخشان و قابل دفاع است.

به گزارش ایرنا، طبق فراخوانی که از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان منتشر کرده نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری می‌توانند با حضور در دفتر این خبرگزاری در گرگان و گنبدکاووس، برنامه های خود را ارایه کنند.

رمضانعلی سنگدوینی که مسوولیت نمایندگی مردم گرگان و آق‌قلا در دوره یازدهم را بر عهده دارد، با حضور در ایرنا و استفاده از فرصت تبلیغاتی که از سوی این خبرگزاری در اختیار وی و دیگر نماینده ها قرار گرفته است، به پرسش‌هایی پیرامون حوزه اختیارهای نماینده مجلس، کارکردهای این نهاد قانون‌گذار و مشکلات حوزه انتخابیه گراگان و آق‌قلا پاسخ داد.

ایرنا: به مجلس یازدهم این نقد وارد است که برخی مصوبات آن فشار بیشتری بر دوش مردم وارد می‌کند نظر شما چیست؟

سنگدوینی: موضوع افزایش سن بازنشستگی آن‌گونه که بازتاب داده شده نیست و اختیاری است و مشمول کسانی که مشغول کار هستند نمی‌شود. اگر سن‌شان به حد نصاب رسید می‌توانند بازنشسته شوند و اجباری نیست.

این بسیار حائز اهمیت است، اما آنان که از الان وارد چرخه خدمت می‌شوند شامل حال این قانون هستند.

ایرنا: شما عملکرد مجلس را قابل دفاع می‌دانید؟

سنگدوینی: با قدرت و قوت از عملکرد مجلس در همه ابعاد در دوره یازدهم دفاع می‌کنم. مجلس یازدهم ترکیبی شامل نیروهای جوان، نخبه و باتجربه بود و به نظر من مجلس خیلی خوب عمل کرد و توانست قوانین خوبی را پایه‌گذاری کند.

من از عملکرد مجلس یازدهم دفاع می‌کنم و حتما فایده آن در آینده برای استان گلستان هم مشهود خواهد بود.

ایرنا: شما در این چهار سال چه کاری برای توسعه استان انجام دادید و در آینده اگر به مجلس راه یافتید اولویت‌های شما برای توسعه اقتصادی استان چیست؟

سنگدوینی: یکی از آرزوهای دیرینه مردم گلستان راه‌اندازی پتروشیمی بود. این کارخانه ۱۷ سال به حال خود رها شده بود و ۹۵ هزار سهامدار آن سرگردان بودند.

از طرفی درآمد سرانه استان گلستان ۵۰ درصد درآمد میانگین کشور است و اگر بخواهیم این رقم را به درآمد سرانه کشور برسانیم باید حدود ۲۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم.

استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گزارش دادند که تاکنون حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که سهم پتروشمی می‌توان افزون بر ۴۰ هزار میلیارد تومان با امکان اشتغال بیش از سه هزار نفر باشد.

قرار است هلدینگ خلیج فارس ۴۰ هزار میلیارد تومان در سه سال برای پتروشیمی گلستان سرمایه‌گذاری ‌کند. کارشناسان اقتصادی بخش نفت و گاز معتقدند اگر این مجتمع در صورت بهره‌برداری ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر هم به درآمد سرانه مردم گلستان اضافه خواهد کرد.

گلستان ۳۶ روز امنیت غذای کشور را تامین می‌کند اما در صنایع تبدیلی دچار مشکل هستم و نتوانستیم مانع خام‌فروشی شویم.

در گردشگری هم خیلی عقب هستیم و باید این بخش را بیشتر تقویت کنیم.

راه نجات کشور ورود سرمایه‌گذار و بخش خصوصی است که اگر به آن توجه شود، اشتغال بیشتر می‌شود و دغدغه ازدواج و مسکن هم کاهش خواهد یافت.

ایرنا: نماینده مجلس برای حل این مشکلات چه کار باید کند.

سنگدوینی: به گفته وزیر نفت، آینده گلستان، تمرکز روی بخش نفت و گاز و پتروشیمی است. این موارد چه من باشم یا نباشم، باید برای توسعه استان پیگیری شود.

باید پتروشیمی را به ثمر برسانیم، منطقه آزاد را باید پیگیری کنیم و سرمایه‌گذار بیاوریم. باید جزیره آشوراده را به محلی برای تردد گردشگران تبدیل کنیم که مجموع همه این زیرساخت‌ها موجب بهبود شرایط اقتصادی منطقه خواهد شد.

ایرنا: کارهای برزمین مانده شما در استان برای ادامه کار چیست؟

سنگدوینی: من به کسی در دور قبل قول ندادم، مواردی که توضیح دادم را بعد رفتن به مجلس پیگیری کردم. فقط به مردم قول دادم وقتی وارد مجلس شدم، خودم را از شما جدا نخواهم کرد و به این وعده عمل کردم.

هیچ استانی در کشور مثل ما شرایط سرمایه‌گذاری را ندارد اما ما در این بخش ضعیف عمل کردیم جزو چهار استان محروم هستیم.

باید سرمایه گذاری تقویت کنیم تا عقب ماندگی را جبران کنیم.

ایرنا: کلام پایانی؟

سنگدوینی: کدام کشور در دنیا مشکل ندارد، همه کشورها مشکل دارند، ما نباید این کمبودها را با نیامدن در انتخابات گره بزنیم. مشارکت بالا باعث می شود، نظام انقلاب و جمهوری اسلامی اقتدار و امنیت و آرامش پیدا کند و دشمن عقب‌نشینی کند.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت و ۱۴ شهرستان دارای ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود.