تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

نوشهر - ایرنا - محور چالوس - کرج محدوده کندوان بنا به گفته رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس به منظور تخلیه بار ترافیکی و پیشگیری از سوانح رانندگی مسافران برای بازگشت به مقصد از مرزن آباد چالوس به کرج یکطرفه شد.

مهدی صفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : حوالی ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز یکشنبه بنا بر هماهنگی های به عمل آمده با پلیس راه فراجا و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ۲ استان البرز و مازندران این محور از مرزن آباد چالوس به کرج یکطرفه شد.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر تردد خودروها از کرج به چالوس مسیر جنوب به شمال ممنوع بوده و برابر گزارش ها تردد خودروها در نقاطی از این محور روان و ترافیک پرحجم اعلام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس گفت : هم اینک در ارتفاعات بالادست محور از جمله سیاه بیشه، هریجان، کمرزرد بارش برف و باران شاهدیم و به کاربران جاده ای توصیه می شود افزون بر به همراه داشتن زنجیر چرخ، همچنین از سلامت خودرو و سوخت کافی مطمئن شوند.

اداره کل هواشناسی مازندران هم امروز هشدارد: با تقویت سامانه سرد بارشی در نقاط جلگه ای بارندگی شدید و ارتفاعات برف و کولاک همراه خواهد بود.

برابر این گزارش، تا روز پنجشنبه این شرایط آب و هوایی در این استان پایدار بوده و روز جمعه پس از خروج سامانه، آب و هوای این استان نیمه ابری و گاهی آفتابی خواهد بود.

محور کرج - چالوس حدود ۱۸۰ کیلومتر است که نیمی از آن جزو مازندران محدوده کندوان چالوس و بقیه هم جزو حوزه استحفاظی استان البرز است.

برابر آمار روزانه به طور میانگین دست کم ۲۵ هزار خودرو در این محور تردد دارد.