تهران- ایرنا- وزارت بهداشت فلسطین در غزه در گزارشی اعلام کرد که وضعیت بهداشتی در شمال نوار غزه فاجعه‌بار است.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در گزارشی اعلام کرد که وضعیت بهداشتی در شمال این باریکه به شدت فاجعه‌بار است و بیمارستان‌های این منطقه بیش از ۱۰ روز است که سوخت ندارند.

بر اساس این گزارش، ده‌ها دستگاه آمبولانس و خودروهای سازمان امداد و نجات و خدمات پزشکی به سبب نبود سوخت به کلی از کار افتاده‌اند و قادر به خدمت رسانی نیستند.

وزارت بهداشت فلسطین در این گزارش، افزود: هم اکنون برق یخچال‌های نگهداری دارو قطع شده و مقادیری از داروهای حساس در حال خراب شدن هستند.

این وزارتخانه تاکید کرد که بیماران مبتلا به نارسایی کلیه و بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به سبب نبود سوخت برای ادامه کار ژنراتورها و یخچال‌های نگهداری دارو، با خطر مرگ مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.