کرمان - ایرنا - بارش خوشحال کننده باران و برف در استان کویری و درگیر خشکسالی مستمر کرمان، بالاخره از روز گذشته(یکشنبه) در نقاط گسترده، نویدبخش و خوشحال کننده بود و مردم وقتی دیدند دامن سپید آسمان، شهر کرمان را هم دربرگرفت، شکرگزار این نعمت شدند و آرزو کردند ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، در نتیجه بارش ها شاهد آبگرفتگی هایی در معابر به ویژه مناطق شهری و روستایی بودیم اما این مسائل، در پیش بارش نعمت الهی باران، هیچ بود و مردم این دیار خوشحالند که بالاخره بارش های امیدوارکننده رخ داده است.

انسداد ۲ مسیر دسترسی بین شهرستانی در شمال و شرق استان شب گذشته گزارش شد اما مشکل خاص دیگری نداشتیم؛ آنطور که مدیرعامل آب منطقه ای استان نیز اعلام کرد شاهد سیلاب در چند رودخانه استان بودیم که خسارت نداشتند؛ ورود آب به سدهای استان نیز وضعیت نویدبخشی را می دهند، هرچند همچنان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، وضعیت سدها چندان امیدوارکننده نیستند.

اما آنطور که هواشناسی کرمان اعلام کرده، شهرستان جیرفت با ۵۱.۱ میلیمتر بارندگی پربارش ترین نقطه استان در این سامانه بارشی از یکشنبه بوده و پس از آن شهرستان بافت حدود ۳۰ میلیمتر بارندگی را تجربه کرد.

به گزارش ایرنا سامانه جدید بارش برف و باران از بامداد روز یکشنبه وارد استان کرمان شد و همانگونه که هواشناسی هشدار سطح نارنجی برای مراقبت در این بارندگی ها صادر کرده بود، این باران در یک سال اخیر بی سابقه به نظر می رسد و باعث خوشحالی مردم شده است.

صبح امروز هواشناسی کرمان در خصوص میزان بارندگی ها اعلام کرد که شهرستان جیرفت با ۵۱.۱ میلیمتر، بافت با ۲۹.۸ میلیمتر، کهنوج با ۲۶.۷، شهرستان کرمان با ۲۶.۰، شهربابک ۲۱، رابُر ۲۰ و راور با ۱۹ میلیمتر بارندگی پربارش ترین مناطق استان کرمان بودند.

همچنین شهرستان زرند با ۱۷.۳ میلیمتر، انار ۱۳.۸، شهداد(شهرستان کرمان) ۱.۲، سیرجان هشت، لاله زار(شهرستان سیرجان) ۱۴، بم ۶.۱، رفسنجان ۱۳، بردسیر ۶.۴، دشتخاک زرند ۱۶.۴، راین(شهرستان کرمان) پنج، رودبارجنوب۱۸.۶، فهرج ۹.۸، فیض آباد راور ۱۱، کوهبنان هشت و ماهان (شهرستان کرمان) هفت میلیمتر بارندگی را تجربه کردند.

امدادرسانی هلال احمر به ۳۱۳ نفر

همچنین به دنبال ورود این سامانه، جمعیت هلال احمر استان کرمان از وقوع باران های سیل آسا و برف و کولاک در بخش های مختلف استان خبر داد و اعلام کرد که یک هزار و ٣١٣ نفر متاثر از شرایط جوی امدادرسانی شدند.

به دنبال بارش ها همچنین یک جاده در مسر جیرفت - بم(مسیر رودخانه دِهبَکری) و نیز جاده چترود - راور مسدود که با تلاش راهداران بازگشایی شدند اما هنوز تعدادی از راههای روستایی استان مسدود هستند.