مهاباد- ایرنا- فرماندار بوکان گفت: سه نفر از کاندیداهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه انصراف و از گردونه رقابت خارج شدند.

خشایار صنعتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این حوزه انتخابیه صلاحیت ۱۵ داوطلب از سوی شورای نگهبان تایید شده بود اما با شروع رسمی تبلیغات داوطلبان، سه نفر از آنان شامل سُعدی میهن‌دوست، سیروان احمدی و سلیمان شجاعی انصراف دادند.

وی اضافه کرد: افزون بر چهره های جدید، نماینده فعلی و یکی از نمایندگان ادوار این شهرستان نیز در فهرست پایانی قرار دارند و همین موضوع باعث ایجاد فضای رقابتی در میان داوطلبان این دوره شده است.

فرماندار بوکان گفت: برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این حوزه انتخابیه ۱۷۲ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در مناطق شهری و روستایی تعیین شده است.

وی افزود: تبلیغات انتخاباتی روز، پنج‌شنبه هفته گذشته آغاز شده است و تا ۲۴ ساعت پیش از شروع اخذ رأی یعنی ساعت هشت صبح روز نهم اسفند پایان می‌یابد.

از شهرهای بوکان و سیمینه با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت (طبق سرشماری سال ۱۳۹۵)، یک نفر از این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه، ۱۱ اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۰ حوزه انتخابیه آذربایجان غربی برگزار می شود.