اصفهان- ایرنا- نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است گسترش بسترهای فرهنگی و هدفمندکردن برنامه‌ها در شهرهای مهاجرپذیر به‌منظور ایجاد شرایط زیست مسالمت‌آمیز همه فرهنگ‌ها در دستور کار مجلس قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی محمدی نجف‌آبادی فرزند عباس (کد انتخاباتی ۲۱۲) روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان در گفت‌وگوی انتخاباتی خود به پرسش‌های ایرنا پاسخ داد.

نام وی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های «نجف‌آباد» و « تیران و کرون » ثبت شده است.

ایرنا: مهمترین معضلات حوزه انتخابیه خود را چه می دانید؟ راهکار شما برای حل آن چیست؟

در گذشته در مناظره‌هایی که در کانال فضای مجازی شخصی بارگذاری کرده‌ام به این مساله پرداخته‌ام. یکی از مسائل خیلی مهم شهرستان نجف‌آباد و برخی شهرهای دیگر اصفهان، مهاجرانی است که به این شهرها وارد شده اند. به‌دلیل گرانی قیمت مسکن و اجاره در کلانشهر اصفهان، برخی از مهاجران، شهرهای اطراف مثل نجف آباد، خمینی‌شهر و دیگر مناطق استان را به‌عنوان محل سکونت انتخاب می کنند. تا اینجای قضیه هیچ مشکلی نیست. مشکل وقتی پیش می‌آید که تفاوت‌های فرهنگی عمیقی بین بومیان این شهرها با مهاجران جدید وجود دارد.

در این زمینه چالش‌های فرهنگی در شهرها ایجاد شده که لازم است با گسترش بسترهای فرهنگی و هدفمند کردن برنامه‌ها، شرایط برای زیست مسالمت‌آمیز همه فرهنگ‌ها در کنار یکدیگر فراهم شود زیرا هر فردی این اختیار را دارد که محل زندگی خود را انتخاب کند و این اختیار را هم دارد که سبک فرهنگی خود را داشته باشد اما در چهارچوب قانون نباید مزاحمتی برای دیگران ایجاد کند.

مشکلات محیط زیستی، گرانی، آب کشاورزی و حتی آب آشامیدنی، شبکه‌های بهداشت و درمان نیز از دیگر مشکلات اساسی است که برنامه‌هایم در این زمینه به مردم ارائه شده است.

ایرنا: مهمترین معضلات کشور را چه می‌دانید و مجلس چه کمکی به رفع آن خواهد کرد؟

یکی از اساسی‌ترین معضلات کشور عدم ثبات اقتصادی، تصمیم‌گیری‌های خَلقُ الساعه، تورم و گرانی روزانه است که فرصت برنامه‌ریزی را نه به سرمایه‌گذاران می‌دهد و نه به یک شهروند عادی جامعه. به همین دلیل، جوانان می‌گویند که نمی‌توانیم برای خرید خودرو یا خانه یا راه اندازی کسب و کار در زمان مشخصی برنامه‌ریزی کنیم.

مجلس دوازدهم باید در نخستین گام دولت را وادار کند در ریل قرار بگیرد و ثبات اقتصادی به فضای کشور بازگردد، در عین حال برای رفع تحریم‌های ظالمانه، امکان صادرات و بازگشت پول آن، اقدامات قاطع و سریع باید انجام شود تا بتدریج مشکلات کاهش پیدا کند.

ایرنا: تاکنون قانون اساسی را بطور کامل خوانده‌اید؟

بله، یک بار در دوران نوجوانی خواندم، با علاقه این کار را انجام دادم. البته با اصطلاحات حقوقی زیاد آشنا نبودم ولی برای من جذاب بود. بعد از آن نیز به‌صورت دوره ای یا موردی با قانون اساسی ارتباط داشتم.

ایرنا: مهمترین اصل آن را چه می‌دانید؟

همه مواد قانون اساسی مهم است ولی از نظر شخصی، اصل ۱۹ و ۲۰ را خیلی دوست دارم. جایی که درباره برابری حقوق همه افراد از قومیت‌ها و نژادهای مختلف و یا تساوی حقوق قانونی زن و مرد صحبت می‌کند.

ایرنا: تاکنون آیین‌نامه‌های داخلی مجلس را خوانده‌اید؟

بله زمان دانشجویی خواندم ولی همین چند وقت پیش نیز آن را مرور کردم.

ایرنا: به نظر شما نقاط قوت و ضعف آن چیست؟

به نظرم به‌صورت جزیره ای و موردی در مجالس مختلف مفادی به آن اضافه شده یا تبصره خورده است. مقداری از یکدست و روان بودن خارج شده اما به هر حال مساله خاصی نیست. این آیین نامه داخلی یک فُرم است که باید رعایت شود، بعید می دانم چالشی در این زمینه در مجلس وجود داشته باشد.

ایرنا: عملکرد نمایندگان دوره‌های قبل اصفهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نسبت عملکرد خوبی داشتند ولی مردم از آنها راضی نیستند. همین کسانی که پای صندوق رای حاضر نمی‌شوند و البته تعدادشان هم قابل توجه است به نوعی عدم رضایت خود را نشان می‌دهند. البته من همیشه گفته‌ام اگر کسی هم اعتراض دارد باید رای بدهد و نظرش را با رای دادن بگوید نه با رای ندادن. این تنها راه حل خارج شدن از رویه‌های گذشته است.

ایرنا: انتقاد شما به آنها چیست؟

بنظرم باید بیشتر در بین مردم باشند و اطلاع‌رسانی دقیق‌تری از کارهای روزانه خود به مردم ارائه کنند تا در مظان اتهام قرار نگیرند. من در صورتیکه به‌عنوان نماینده انتخاب شوم، حتما این کار را خواهم کرد.

ایرنا: نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم را چه می‌دانید؟

نقطه قوت مجلس یازدهم، شکستن انحصار بازار خودرو بود که امیدوارم هرچه زودتر به‌طور کامل اجرایی شود، همچنین حمایت هایی که از شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته بسیار عالی است و باید ادامه‌دار باشد.

در باره نقطه ضعف مجلس هم باید بگویم، به مقدار زیاد با دولت همراهی شده و این شرایط تورم و نابسامانی اقتصادی برازنده مردم ایران نیست زیرا نماینده مجلس باید صدای مردم باشد و اتفاقا این شعار من هم هست که «صدای مردم خواهم بود».

ایرنا: به سوابق اجرایی و علمی خود نیز اشاره کنید.

من متولد سال ۱۳۶۸ هستم و اگر اشتباه نکنم جوانترین داوطلب انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه نجف آباد و تیران و کرون هستم. تحصیلات دانشگاهی خودم را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گذراندم و در سال ۱۳۹۴ از دانشگاه صنعتی اصفهان فارغ التحصیل شدم. بعد از خدمت سربازی در سال ۱۳۹۷ ازدواج کردم و یک سال بعد در مقطع دکترای مهندسی مکانیک وارد دانشگاه علم و صنعت شدم. بطور همزمان در دانشگاه های مختلف به‌عنوان استاد مدعو تدریس کردم. از دیگر فعالیت های من عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان است. در کنار آن بازرس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستم و در صندوق‌ نوآوری و شکوفایی معاونت علمی ریاست جمهوری به‌عنوان ارزیاب فنی مهندسی شرکت‌های دانش بنیان حضور داشتم.

در شرکت های دانش بنیان دیگری فعالیت داشتم و تجربه های خوبی در این زمینه دارم. چند سالی هم هست که در برخی پرونده‌های قضایی تخصصی به‌عنوان کارشناس منتخب مقامات قضایی، نظر تخصصی و مشورتی ارائه می‌دهم.

ایرنا: آیا نکته دیگری مدنظر شما قرار دارد؟

از مردم می‌خواهم اگر به شرایط فعلی اعتراضی ندارند که هیچ، اما اگر منتقد هستند و می‌خواهند تغییری در کشور رخ دهد حتما در پای صندوق رای حاضر شوند. دیگر اینکه اگر به من رای نمی‌دهند هیچ مشکلی نیست اما برای تغییر لازم است به جوانان نُخبه، انقلابی، متخصص و با انگیزه رای دهند.

به گزارش ایرنا، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها در یک فرصت برابر و عادلانه از ظرفیت های قانون جدید انتخابات است. خبرگزاری ایرنا اصفهان نیز با انتشار فراخوان زمینه اجرای این قانون را تسهیل کرده است.

در انتخابات امسال ۶۶۳ مرد و ۷۶ نفر زن در اصفهان برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس ( ۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنیان جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.