قصر شیرین - ایرنا - نامزد انتخابات مجلس دوره دوازدهم از حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپِل ذهاب و گیلانغرب می‌گوید: منطقه آزاد تجاری - صنعتی قصرشیرین یک محدوده هفت هزار هکتاری از مرز پرویزخان تا خسروی را شامل می‌شود ولی این حریم باید به گونه‌ای تجدید نظر و گسترش یابد که تمام مرزنشینان کرمانشاه از منافع و عواید آن سود ببرند.

فتح اله حسینی با ارسال متنی به دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در قصرشیرین با تشریح برنامه‌های خود در صورت راه یابی به مجلس شورای اسلامی افزود: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین باید به صورت عملیاتی راه اندازی شود چون تاکنون دستاوردی جز افزایش قیمت مسکن برای مردم منطقه نداشته است.

وی اظهار کرد: از مهم ترین زیرساخت‌های هر منطقه توسعه راههای ارتباطی آن است بر این اساس لازمه توسعه شهرستانهای مرزی سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب توسعه کمی و کیفی جاده های دسترسی است زیرا از مهم ترین مبادی صادراتی ایران به عراق از طریق پایانه های مرزی پرویزخان، خسروی و سومار محسوب می‌شود.

به گفته وی روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ تردد کامیون و ترانزیت سوخت در این مرزها انجام می شود و علاوه بر این شاهد عبور پنج هزار خودرو از مسیر گردنه پاطاق هستیم که می طلبد توسعه راهها در دستور کار باشد و این مطالبه برحق مردم منطقه است.

حسینی با تصریح بر احداث تونل گردنه پاطاق اظهار کرد: در دور نهم که نماینده مجلس بودم گردنه پاطاق یا جاده مرگ از دید مسوولان وقت یک مسیر امنیتی بود ولی با پیگیری هایی که داشتم تعریض شد و اکنون در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم نیز احداث تونل (گردنه سرخه دیزه به پاطاق) را برای جداسازی مسیر رفت و برگشت از یکدیگر حتما در دستور کار خود قرار می‌دهم چون این یک مسیر ترانزیتی و تردد زوار اربعین است.

وی گفت: همچنین‌ محور سرپل ذهاب به ازگله از گردنه‌های حادثه خیز استان کرمانشاه است و مردم خواستار تعریض آن هستند؛ جاده اسلام آباد به سرمست و بازارچه مرزی سومار نیز به دلیل حادثه خیزی باید تعریض شود.

فتح الله حسینی در تشریح عملکرد ادوار گذشته خود افزود: در دور قبلی نمایندگی ام به عنوان نوکر مردم، معاون اول رییس جمهوری و ۴۵ وزیر و معاون وزیر وقت را به منطقه (غرب کرمانشاه) آوردم و خروجی آن گاز رسانی به روستاها، آبرسانی و تعریض گردنه پاطاق و موافقت با بازگشت اهالی ۵۰ روستای خالی از سکنه (به دلیل جنگ تحمیلی و سایر مسائل) بود.
نامزد انتخابات مجلس در غرب کرمانشاه ادامه داد: زلزله ویرانگر آبان سال ۹۶ تقریبا به اندازه هشت سال جنگ تحمیلی در مناطق غربی کرمانشاه ویرانی به بار آورد؛ اکنون خیلی از مردم منطقه توان پرداخت وام‌های (بازسازی) زلزله را ندارند و از نظر بیکاری و موقعیت اجتماعی وضع مناسبی نداریم از این رو بخشودگی وام های مناطق زلزله زده را در دستور کارم دارم چون مردم با جریمه های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ میلیون تومانی مواجهند.
حسینی گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ۵۰ کیلومتر تونل جهت مهار آب‌های مرزی در منطقه (غرب) ایجاد شده و از مجموع سامانه گرمسیری که قرار بود ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی غرب کرمانشاه را آبیاری و زیرپوشش قرار دهد تنها ۲۲ هزار هکتار آن عملیاتی شد؛ بخش زیادی از مردم ما که این تونل آبرسانی از کنار زمین آن ها عبور می کند از این نعمت بی بهره هستند و تنها نظاره گر خروج آب از کنار اراضی خود به استان همجوارند؛ من پیگیر منتفع شدن و احقاق حق سهم مرزنشینان از این سامانه خواهم بود.
وی با بیان اینکه در صورت راه یابی به مجلس دوازدهم، اتاق فکری با حضور بزرگان و افراد صاحب فکر سه شهرستان غرب کرمانشاه تشکیل می دهم، گفت: به رسانه ها هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد خود را خواهم داد.

حسینی ادامه داد: ما شاهد رسیدن راه آهن در یک پروسه هشت ساله به اسلام آباد غرب هستیم و امسال میزبان ۸۰۰ هزار زائر در مرز خسروی بودیم از این رو باید هرچه سریع تر راه آهن اسلام آباد به مرز خسروی متصل شود.
وی گفت: طبق قانون و برنامه راهبری کشور و بر اساس سند توسعه شرق و غرب باید بازارچه های مرزی ما فعال شود و مردم ما که دوستدار نظام، رهبری و انقلاب هستند این حق را دارند در کنار نیروهای مسلح از محل ایجاد بازارچه‌های مرزی منتفع شوند.
وی افزود: ۵۰ روستای خالی از سکنه در غرب کرمانشاه داریم؛ زمانی که در مجلس نهم خادم مردم بودم بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای تمام این روستاها مجوز بازگشت اهالی با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه ساخت گرفتیم ولی چرا پس از هشت سال این مجوز در حد یک برگه است.
وی اظهار کرد: در سه شهرستان غرب کرمانشاه سه بیمارستان داریم ولی فاقد پزشک و امکانات کافی است و مردم ما که در نقطه صفر مرزی هستند به عنوان مرزدار آیا حق ندارند پزشک متخصص داشته باشند؟ به طور قطع حق مردم است چون سلامت مردم در خطر است و باید به آن توجه شود.

حسینی از دیگر برنامه های خود را در صورت راه یابی به مجلس تلاش برای یکسان‌سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان لشکری و کشوری، برگزاری جلسه‌های متعدد فصلی با اهالی رسانه و حل مشکل رومینگ در مناطق مختلف حوزه انتخابیه خود بیان کرد.

در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ۳۰ نفر تایید صلاحیت شدند که ۱۷ نفر انصراف داده و اکنون ۱۳ نامزد برای تصاحب صندلی مجالس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و از حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده راهی خانه ملت می‌شود.