سنندج- ایرنا- کمتر از ۲ روز به انتخابات ۱۱ اسفند باقی مانده و تبلیغات نامزدهای کردستانی و طرفدارانشان در سطح شهرها و فضای مجازی به اوج خود رسیده است.

به گزارش ایرنا،با اخم گفت: "طرف، نماینده هم بشه اینقدی که تو گفتی گیرش نمیاد، مگه چه خبره؟ "

چندبار درباره انتخابات حرفهایی زده بود، اینکه کی تایید یا رد شده و من هم به تناسب اطلاعاتی که داشتم با او همکلام شده بودم، او اما نظرش درباره اصلح نبود بلکه داشت سبک سنگین می‌کرد تا ببیند منفعت در کدام طرف است و شاید مصلحت برایش معنایی نداشت.

این را آن روز مطمئن شدم که پرسید: چقدر می‌گیری تا یک کانالو یک ماه بچرخونی؟ پرسیدم: چه کانالی؟ گفت: یک پیج اینستاگرامی؛ دوباره پرسیدم: خب موضوع پیج؟ درباره چی می‌خواد تبلیغ کنه؟ گفت: تو مبلغ بگو؛ با خنده گفتم: خب یک میلیارد... اخمی کرد و گفت: گرفتی ما رو، چه خبره مگه؟ طرف نماینده هم بشه یک میلیارد گیرش نمیاد...

بعد از این حرفش بود که دوهزاری من افتاد، او داشت درباره پیج یک داوطلب نمایندگی مجلس حرف میزد.

در مدت کوتاهی که از اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس می‌گذشت، روزی نبود که در شبکه‌های اجتماعی عضو گروه و کانالی نشده باشم، دعوت ناخواسته‌ای که باید بمانی و شاهد احوالپرسی اعضا و یا اضافه شدن افراد به کانال‌ها باشی.

البته این داوطلبان، پایبند به قانون هستند، این را می‌شود از نحوه فعالیتشان دانست در شبکه‌هایی بیشتر فعالند که فیلتر شده و خود مجلسی‌ها زمانی به آن رای داده‌اند.

شور و هیجان در ستادها

این روزها عکس های بزرگ با ژستهای مدیریتی در گوشه و کنار شهرها و حتی روستاها خودنمایی می کند، نامزدهایی که قصد رفتن به بهارستان دارند در خوش روترین حالت ممکن با همه خوش و بش می کنند، به روستاها می‌روند، با کودکان عکس یادگاری می گیرند، گاهی نهاری، شامی، صبحانه ای در خدمت شهروندان هستند ولی یکی از آنان تاکید دارد که اگر کسی یک تخم آب پز در ستاد او خورده، مدیون است به وی رای بدهد.

چند روز قبل گذرم به یکی از شهرهای استان افتاد، شهری که سبقه سیاسی بالایی در حوزه های مختلف دارد و شاید بتوان گفت هیچ چالشی روی مشارکت آن تاثیرگذار نبوده است.

عصر یک روز سرد زمستان که چند روزی از آغاز تبلیغات نامزدها هم می گذشت، به چهار راه منتهی به میدان اصلی شهر که رسیدم دورتا دور چهارراه را بنرهای بزرگ با عکس نامزدهای آقا و خانم پر کرده بود، با شعارهای مخاطب پسند، ستادها مسابقه پخش بهترین موسیقی را داشتند از سنتی و فارسی تا پاپ و کردی؛ هر کدام که سیستم صوتی قوی تر داشت برنده این رقابت بود.

از تاکسی پیاده شدم تا مسیری را هم پیاده بروم، راستش این شور و شوق انتخاباتی از همان زمان اولین رای برایم جذاب بود و بدم نمی آمد این فضا کمی بیشتر ادامه داشته باشد با وجود سرسامی که از شلوغی ها داشتم.

۲ پسربچه حدودا ۱۰ ساله داشتند کارتهای تبلیغی یکی از نامزدها را از لای درب بسته خانه ها به داخل می انداختند، پرسیدم برای کی تبلیغ می کنی؟ انگار که کمی ترس داشته باشند، یکی از آنها جواب داد: برای دایی مربیمان؛ پرسیدم پولم گرفتین؟ همان بچه دوباره گفت: آره و سوال بعدی من: چقدر؟ جواب داد بستگی دارد، مثلا امروز ۱۰۰ هزار تومان...

یکی ستاد سیار دارد، آن یکی ترجیح می دهد در مسجد سخنرانی کند و دیگری سالن ورزشی شهر را انتخاب کرده، البته همه این اماکن دولتی در اختیار همه است ولی نامزدها بر اساس جمعیت هوادارشان عمل می کنند.

با وجود برخی دو قطبی سازی‌ها، همه با هم دوست و همراه و همشهری هستیم، اینها را یکی از هواداران نامزدها گفت و افزود: از شهر خودمان نامزد داریم ولی خب، سبک سنگین کردیم و به نامزد بهتری رسیدیم.

برخی از پول های بادآورده نامزدها حرف می زنند و برخی از توزیع کارت هدیه، برخی هم شام و نهار و وعده پستهای مدیریتی ...

اما وقتی پای صحبت خود نامزدها بنشینی همه بر پاکدستی و اصلح بودن و برنامه داشتن تاکید دارند.

۲ روز تا انتخابات باقی است، همه وعده ها داده شده، حالا هم در داخل هم در خارج چشم به صندوق هایی است که قرار است منتخبین مردم را روانه بهارستان کند؛ دشمن هم آرام نیست همه همت خود را بکار بسته صندوق ها خالی بمانند چون نانش در این نیامدن مردم است.

قضاوتها صبح روز جمعه به پایان می رسد و شنبه فصل دیگری از انتخاب به روی ملت قوی ایران گشوده خواهد شد، فصلی که پشتوانه آن همین پای کار انقلاب بودن است.

در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بودند که ۵۱ نامزد انصراف داده و یا با دیگران ائتلاف کرده و از عرصه انتخابات کنار رفته اند و ۱۳۳ نامزد باقی مانده اند.

کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.