تهران - ایرنا - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از استمرار اجرای طرح‌های آرامش در شهر و تثبیت وضعیت مناطق پاکسازی شده در روزهای پایانی سال خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس، سردار ایرج کاکاوند روز سه‌شنبه در بیست و سومین جلسه قرارگاه تشدید برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر که با حضور نهادهای درون و برون سازمانی مسئولیت‌دار در این حوزه در محل ستاد پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا برگزار شد، از تمام دستگاه‌هایی که از زمان تشکیل قرارگاه برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر همگام با پلیس به ایفای نقش و مسئولیت خود پرداختند، قدردانی کرد.

وی در ادامه به بیان ضرورت راه‌اندازی قرارگاه تشدید برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر پرداخت و افزود: برابر تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر راه‌اندازی این قرارگاه از اسفند سال گذشته، شاهد وضعیت مطلوبی نسبت به ساماندهی معتادان متجاهر و برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر هستیم.

کاکاچند ادامه داد: با اشراف اطلاعاتی، نقاط آلوده به مواد مخدر تحت رصد و پوشش انتظامی پلیس قرار گرفته است و با قاطعیت با خرده‌فروشان موادمخدر در این نقاط برخورد می‌شود.

محیط به دور از آلودگی حق مردم است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با تاکید بر اینکه محیطی به دور از آلودگی حق همه مردم است، گفت:‌ آنچه که دغدغه و مطالبه عمومی مردم بوده و به حق هم هست، برخورداری از محیط زندگی به دور از آلودگی و آسیب‌های اجتماعی است.

کاکاوند تصریح کرد: در حوزه مبارزه با موادمخدر آنچه که امروز برای مردم مزاحمت ایجاد کرده است، حضور معتادان متجاهر و خرده‌فروشان موادمخدر در سطح معابر است؛ بدون تردید پلیس با هرگونه اقدامی که منجر به برهم زدن امنیت روانی جامعه باشد با قاطعیت مبارزه خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در موضوع مبارزه با موادمخدر باید به نحوی عمل شود که خرده‌فروشان به هیچ عنوان احساس امنیت نکنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا تاکید کرد: باید ارتباط سه حلقه عمده‌فروش، خرده فروش و مصرف‌کننده را با تمرکز بر خرده‌فروشان قطع کنیم.

کاکاوند مبارزه با اعتیاد را نیازمند مشارکت همگانی دانست و افزود: از آنجایی که پاکسازی چهره شهرها از مظاهر اعتیاد برای کاهش نگرانی جامعه و خانواده مسئولیتی ملی و همگانی است، بی‌شک هم‌افزایی، تعامل و ارتباط دوسویه با دستگاه‌های مسئولیت‌دار در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

پیگیری طرح آرامش در شهر در ایام نوروز

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا همچنین بر استمرار اجرای طرح‌های آرامش در شهر به ویژه در روزهای پایانی سال تاکید کرد و اظهار داشت: اجرای طرح‌های آرامش در شهر با هدف رفاه حال شهروندان در ایام تعطیلات نوروز با جدیت بیشتری نسبت به سایر ایام پیگیری می‌شود.

کاکاوند یادآور شد: مجموع این اقدامات باعث می‌شود در هنگام سفرهای نوروزی استان‌های سراسر کشور چهره بدی نداشته باشند.

در این جلسه که با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌هایی مانند سازمان زندان‌ها، شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ، سپاه پاسداران، دادسرای انقلاب اسلامی و شهرداری تشکیل شد، دستگاه‌های حاضر ضمن قدردانی و حمایت از اقدامات صورت پذیرفته توسط پلیس در جمع آوری معتادان متجاهر و خرده‌فروشان موادمخدر، بر ارتقای سطح همکاری و تعامل خود در برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت تاکید کردند.