رشت  - ایرنا - سرپرست معاونت توسعه منابع و مدیریت استانداری گیلان اعلام کرد: بادستور استاندار با توجه به تداوم برودت هوا و یخبندان ادارات، مدارس استان با ۲ ساعت تاخیر فعال می شود و مدارس چند شهرستان هم به صورت غیرحضوری خواهد بود.

به گزارش گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ فرهاد براتی دقایقی افزود: تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان های رشت(بجز لشت نشا و خشکبیجار)، سیاهکل و مناطق عمارلو و ییلاقات رودبار فردا چهارشنبه در شیفت های صبح و عصر غیرحضوری است.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش رستم آباد مدارس مقطع تحصیلی ابتدایی برای فرداچهارشنبه غیرحضوری اعلام شده است.

وی گفت: همچنین آغاز فعالیت سایر مدارس استان گیلان در تمامی مقاطع در شیفت صبح با دو ساعت تاخیر خواهد بود.
وی عنوان کرد: بر این اساس در جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری به ریاست استاندار تصمیم گرفته شد به منظور مدیریت مصرف انرژی، آغاز به کار ادارات و نهادها بجز دستگاه های خدمات رسان و بانک ها هم در تمامی شهرستان‌های استان با ۲ ساعت تاخیر خواهد بود.

همچنین کلاس‌های فردای دانشگاه آزاد رشت تعطیل و دانشگاه گیلان مجازی شد.

دانشگاه گیلان اعلام کرد: به علت شرایط برفی و مشکلات شرایط تردد، کلیه کلاس‌های آموزشی روز چهارشنبه نهم اسفند ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز اعلام کرد: با توجه به اطلاعیه استانداری گیلان، بدلیل یخبندان شدید در شهر رشت و مشکل تردد همشهریان و دانشجویان و لغزندگی معابر کلیه فعالیت هاو کلاسهای آموزشی برای فردا چهارشنبه تعطیل است.