ارومیه- ایرنا- فرماندار ارومیه با اشاره به افزایش ۱۷۸ درصدی تعداد نامزدهای انتخاباتی در این شهرستان گفت: تعداد شعبات اخذ رای نیز برای آسانی حضور مردم، ۱۰ درصد بیشتر از دوره گذشته در نظر گرفته شده است.

غلامحسین عماری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تمامی اقشار جامعه نامزدهایی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند و آخرین هماهنگی ها بین ارکان اصلی انتخابات در ارومیه انجام شده است.

وی اظهار کرد: این شهرستان هم اکنون آماده برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری است و ۵۴۹ شعبه رای در ارومیه آماده شده است.

فرماندار ارومیه گفت: تمامی تدابیر لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه بکار گرفته شده و تمامی مقدمات کار فراهم شده است و ۵۴۳ شعبه اخذ رای از مجموع شعب در شهرستان مختص انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه ارومیه است.

عماری اضافه کرد: ۶ کرسی برای اقلیت های دینی در نظر گرفته شده که یک شعبه ویژه ارامنه و پنج شعبه ویژه کلدانی و آشوری هاست.

وی گفت: محل شعبه ها مشخص شده و اعضای پشتیبان انتخابات ابلاغ خود را دریافت کرده اند و آخرین هماهنگی ها نیز انجام شده است تا روز جمعه ۱۱ اسفند با مشارکت مردم در کنار امنیت و سلامت شاهد رقابتی پر شور باشیم.

فرماندار ارومیه اضافه کرد: ۱۲ هزار نفر عوامل اجرایی نظارتی، پشتیبانی و انتظامی در برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ارومیه مشارکت دارند که بیشترین تعداد در استان، مربوط به شهرستان ارومیه است.

وی اظهار کرد: شهرستان ارومیه مرکز حوزه انتخابیه مجلس خبرگان رهبری در استان است و برای اقلیتهای آشوری،کلدانی و ارامنه حوزه فرعی به شمار می رود.

به گزارش ایرنا دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ارومیه همزمان با سایر نقاط کشور روز ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.