ایلام - ایرنا - نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری حوزه انتخابیه ایلام با بیان اینکه دشمن از مشارکت و انتخاب اصلح مردم در هراس است، گفت: خداوند تغییر را به دست مردم سپرده است و این تغییر در قالب مشارکت در انتخابات به وجود می‌آید.

به گزارش ایرنا، " عباس شاه رفعتی" روز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا مرکز ایلام، با بیان اینکه شرایط منطقه شرایط بسیار حساس و بحث جبهه مقاومت است، اظهار کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار مهم است چرا که راه حل مشکلات همین مشارکت است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که در کشور داریم از جمله بیکاری، معیشت، مشکلات اجتماعی و سیاسی قابل برطرف شدن است، افزود: می شود با برنامه‌ریزی صحیح و با پشتیبانی از مسئولین اجرایی و نمایندگان مجلس و همکاری دولت این مشکات را برطرف کرد و من بنا دارم که در دوره نمایندگی مجلس خبرگان چنانچه رأی آوردم پیگیر رفع این مشکلات باشم.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری حوزه انتخابیه ایلام با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به خبرگان رهبری که شما مطالبات مردم رو به مسئولان برسانید، افزود: درست این از وظایف خبرگان نیست، خبرگان وظایف خاص دیگری دارد اما اجرای رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی، معظم رهبری بر همه واجب است و بنای من بر این هست که در دوره نمایندگی مردم در مجلس خبرگان تمامی این مشکلات که به آنها واقف هستم را پیگیری کنم.

شاه رفعتی ابراز کرد: استان ایلام از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه و تقویت برخوردار است، منابع طبیعی، نفت، گاز، پتروشیمی، مزارع و جنگل‌ها و این‌ها همه منابع خدادادی است که در این استان وجود دارد و نمی‌توانیم بگوییم این استان استان محروم است، استان محروم به جایی گفته می‌شود که این منابع را نداشته باشد، این استان استان مظلومی است.

وی یادآور شد: من با پیگیری این مطالبات و با توجه به ظرفیت ارتباطی که با بدنه دولت و مسئولان نظام دارم، تلاش می‌کنم که نمایندگان مردم استان را در مجلس شورای اسلامی به دولت وصل کنم تا بتوانند امکانات ملی رو جذب استان کنند.

شاه رفعتی گفت: در ۱۱ اسفند ۲ انتخابات هم‌زمان برگزار می شود، هم انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم انتخابات مجلس خبرگان رهبری از اهمیت بالایی برخوردار هستند، اما مجلس خبرگان رهبری جایگاه بسیار بالا و ارزشمندی است که صیانت از اصل ولایت فقیه را به‌عهده دارد و اسلامیت نظام را پیگیری می‌کند لذا مشارکت در این انتخابات خبرگان در کنار مجلس شورای اسلامی حائز اهمیت است.

نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری حوزه انتخابیه ایلام گفت: با توجه به استفتاء از مراجع عظام و به‌ویژه مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه اگر بین کاندیداهایی که وجود دارد یکی اصلح است یکی صالح، که مقام معظم رهبری پاسخ داده اند واجب انتخاب اصلح است.

وی با اشاره به اینکه آنچه شاخص اصلحیت در خبرگان است علمیت، فقاهت و اجتهاد است، افزود: مردم در روز ۱۱ اسفند حتماً دشمن را مأیوس خواهند کرد، دشمن به مردم می گوید که در انتخابات شرکت نکنید، معلوم می‌شود شرکت مردم در انتخابات به ضرر آن‌هاست، به ضرر نظام و به ضرر خود شما است، مردم توجه داشته باشند که خداوند تغییر را به دست خود شما سپرده است، این تغییر را در قالب مشارکت در انتخابات به وجود بیاورید و با انتخاب نماینده اصلح و کاندیدای اصلح تغییر را در زندگی‌، شهر و کشور خود ایجاد کنید.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران و سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، هلیلان، چوار، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است.

استان ایلام دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود.