بیرجند - ایرنا - مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: ۲۸ مناظره طی پنج روز حضور نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در صدا و سیمای استان تهیه شد و ۱۶۲ ساعت مناظره از شبکه خاوران و چهار کانال انتخاباتی به روی آنتن رفت.

علیرضا آینه‌دار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۶۴ ساعت و ۳۱ دقیقه مناظره و از هر حوزه انتخابیه هفت مناظره برای پخش تهیه شد.

وی با اشاره به اقدام جهادی برای راه اندازی چهار کانال انتخاباتی در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور تصریح کرد: مناظره‌ها با آغاز قانونی تبلیغات نامزدها در کانال‌های نامداران حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان خوسف، کانال عقیق حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه، کانال ارغوان حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه و کانال آسباد حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه در مرحله پخش قرار گرفت.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: استقبال بی‌نظیر مردم از مناظره‌ها از طرفی لزوم جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سبب شد تا علاوه بر کانال‌های انتخاباتی، این مناظره‌ها از روز شنبه این هفته در جدول پخش شبکه خاوران نیز قرار بگیرد.

وی افزود: در بستر رادیو تعداد ۲۰ مناظره به مدت ۵۲ ساعت و سیمای خاوران ۲۰ مناظره به مدت ۴۵ ساعت و ۳۰ دقیقه پخش شد علاوه بر این ۲۴ مناظره در آرشیو صفحه تلوبیون شبکه خاوران قرار گرفت.

آینه‌دار با اشاره به مستندهای مربوط به نامزدهای حوزه‌های انتخابیه خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع ۶۲ برنامه ۲۰ دقیقه‌ای در اختیار صدا و سیمای استان قرار گرفت که ۲۷ برنامه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، ۱۵ برنامه حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه، ۱۵ برنامه حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه، ۶ برنامه در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه بوده است.

وی گفت: پخش فیلم و مستندات ارائه شده نامزدهای انتخابات مجلس در استان از ساعت ۲۴ سوم اسفند ماه روی آنتن رفت و تا ساعت هشت صبح پنجشنبه دهم اسفند که پایان مهلت تبلیغات نامزدها بود، ادامه یافت.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی افزود: در حوزه انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز به مدت ۹ روز برای هر نماینده روزی یک برنامه ۲۰ دقیقه‌ای در صدا و سیمای خراسان جنوبی پخش شد.

وی بیان کرد: در مجموع ۳۶ برنامه برای نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان از رادیو و شبکه خاوران پخش شده است.

آینه‌دار گفت: علاوه بر این برای انتخابات ۱۱ اسفند امسال برنامه‌های متعدد از جمله راه اندازی پویش دعوت توسط معاونت فضای مجازی، صندوق سرنوشت (تریبون آزاد)، صندوق خاطره، صحن علنی، مثبت مردم، نطق پیش از دستور، تهیه و تولید موسیقی و سرود نیز در صدا و سیمای خراسان جنوبی انجام شده است.

وی افزود: شبکه خاوران تدارک لازم برای پوشش حداکثری حضور پر شور مردم پای صندوق‌های رای را انجام داده است.