قزوین - ایرنا - عضو شورای اصلاح طلبان استان قزوین‌ گفت: برای افزایش اعتماد عمومی باید شجاعت به مجلس برگردانده شود تا اعتماد از دست رفته مردم دوباره بازگردد.

رحیم سرکار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تعریف مفهوم مشارکت سیاسی، اظهارکرد: مشارکت ملت در تمام حوزه ها، از قانونگذاری گرفته تا نظارت بر حسن اجرای قانون به صورت آزاد و بدون هیچ مانع تقنینی، حکمرانی، تحمیلی و یا تجلیلی در تعیین سرنوشت جامعه می تواند تعریفی از مشارکت سیاسی باشد.

وی با اشاره به فضای انتخاباتی موجود در قزوین، ادامه داد: در این استان مشارکت سیاسی بیشتر براساس منافع فردی است و این دیدگاه وجود دارد که چون فلان شخص در فلان جا دست من را گرفت یا برای منطقه ما جاده ای را آسفالت کرد، صورت می گیرد و تنها افراد معتقد حزبی یا مکتبی براساس منافع ملی یا مذهبی رای می دهند.

سرکار با بیان اینکه در کشور تنها ۲ یا سه حزب دارای اساسنامه و مرامنامه وجود دارد، تاکید کرد: مابقی احزاب در مواقع لزوم و براساس همان موئلفه هایی که گفته شد، عمل می کنند و کرسی احزاب بیشتر به افراد ذی نفوذ داده می شود و از سوی دیگر، همیشه نگرانی های خاصی از عملکرد احزاب وجود دارد که اجازه ظهور و بلوغ آزادانه را به آنها نمی دهد، از این رو اکثر احزاب فصلی هستند و در فصل انتخابات پیدایشان می شود.

این اصلاح طلب افزود: همان یکی دو حزبی که گفته شد تقریبا با عملکرد خوب خود در استان های کشور، به خصوص در این استان نیز نتوانسته افراد ساعی را جذب کنند و بیشتر دوستان و رفیقان خود را به حلقه فکری خود دعوت بکنند که همین مساله موجب می شود تا احزاب یا موج سوار شوند یا تحت تاثیر افراد تاثیرگذار مرکز باشند و به گونه ای دیگر عمل کنند.

سرکار با تاکید بر نقش رسانه ها در برگزاری انتخابات، خاطرنشان کرد: رسانه های کاغذی که جای خاص خود را دارند اما رسانه های مجازی به شرط داشتن سابقه درست و مورد اعتماد بودن، می توانند تاثیر بسزایی در برگزاری انتخاباتی پرشور و باشکوه داشته باشند.