ساوه - ایرنا - فرآیند رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در شهرستان های ساوه و زرندیه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، شعبات اخذ رای در این حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند فرآیند جمع آوری آرای مردم این شهرستان‌ها برای انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را آغاز کردند.

مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در این انتخابات از بین ۵۲ نامزد یک نفر را به عنوان نماینده خود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب می کنند و همچنین در انتخاب ۲ نماینده استان مرکزی در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از بین سه داوطلب مشارکت دارند.

از ۱۹۳ شعبه اخذ رای انتخابات این حوزه ۱۳۶ شعبه در شهرستان ساوه و ۵۵ شعبه نیز در شهرستان زرندیه مستقر شده اند که در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه بیش از ۲۸۲ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات ۱۴۰۲ بوده که پنج هزار نفر از آنان رای اولی هستند.

از ۱۳۶ شعبه اخذ رای در شهرستان ساوه برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۸۲ مورد از این شعبات به‌صورت ثابت و ۵۴ مورد نیز به‌صورت سیار است.

۷۱ مورد از شعبه‌ها در شهر ساوه، ۳۵ مورد در بخش مرکزی با هشت ثابت و ۲۸ سیار و ۳۰ مورد نیز در بخش نوبران با هفت ثابت و ۲۳ سیار مستقر شده است.

در این دوره از انتخابات با اقداماتی که انجام شده است مُهر زدن شناسنامه حذف شد و احراز هویت رای دهندگان از پنج طریق امکانپذیر است.

‌شناسنامه، ‌کارت ملی، ‌کارت پایان خدمت، ‌گذرنامه و گواهینامه رانندگی برای این منظور قابل استفاده است و کاربران صندوق های رای با اسکن هر یک از این مدارک توسط دستگاه احراز هویت و حائز رای دادن را انجام می دهد.

امروز جمعه یازدهم اسفند ۱۴۰۲، مردم ایران اسلامی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۸۸ عضو برای یک دوره هشت ساله را انتخاب می کنند.