یاسوج- ایرنا- مردم غیور، قدرشناس، وفادار و همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد از همان ساعات اولیه صبح در صفوفی به هم فشرده و دشمن هراس با شور، نشاط و امید و با حضور در شعب اخذ رای آماده خلق حماسه ای دیگر در این آزمون سیاسی شده اند.

به گزارش ایرنا، گزارش خبرنگاران ایرنا از جای جای این استان، شهرها و مناطق مختلف حاکی از حضور بانشاط و امیدآفرین مردم در پای صندوق های رای است و هر لحظه بر تعداد رای دهندگان افزوده می شود.

کهگیلویه و بویراحمد همیشه پیشتاز مشارکت در عرصه انتخابات بوده است و امروز هم مردم همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد که همواره در همه صحنه های حساس و سرنوشت ساز با بینش عمیق و سیاسی خود حضوری افتخار آمیز داشته اند این بار نیز آماده اند تا با حضوری متفاوت برگ زرین دیگری را به افتخارات خود بیفزایند.

معرفت و بینش سیاسی در وجود این مردم به گونه ای بوده که با گذشت زمان هرگز غبار فراموشی بر حس میهن پرستی، وفاداری و قدرشناسی آنان با وجود سختی ها و مرارت ها و کمبودها به خود نگرفت بلکه این سختی ها آنان را مصمم تر، راسخ تر و امیدوارتر از گذشته برای دفاع از کیان، دین و آرمان های والای انقلاب و نظام کرده است.

برخی از مردم در این زمینه به خبرنگار ایرنا و با اشاره به حساسیت و تاثیرگذاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی و اهمیت حضور مردم در این راستا، معتقدند که نماینده ای با رأی قاطع مردم و با مشارکت حداکثری انتخاب شود، به همان میزان و با پشتوانه عظیم مردمی می تواند مقتدرتر و مصمم تر از حق مردم استان دفاع کند.

آنان معتقدند که حضور در انتخابات و هر برگ رای علاوه بر مشروعیت بخشیدن و مقبولیت مجدد نظام و آرمانهای انقلاب اسلامی، پیام محکم و دندان شکنی به رجزخوانی ها و خط بطلانی بر همه گزینه های روی میز دشمنان و تهدیدکنندگان کشورمان است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز با تقدیر از حضور مردم در همین ساعات اولیه صبح به خبرنگار ایرنا گفت: ۸۷۲ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این استان، پیش بینی شده است.

سید علی احمدزاده ابراز کرد: هم اینک ۶۳ نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در صحنه رقابت ۱۱ اسفندماه امسال حضور دارند.

احمدزاده تاکید کرد: بر اساس آخرین آمار وزارت کشور، ۵۸۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند که از این تعداد ۳۲ هزار نفر رای اولی بوده و برای اولین بار پای صندوق های رای حاضر می شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور پر شور و گسترده مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری مایع انسجام، وحدت ملی، همدلی و تعیین سرنوشت و استحکام پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: این حضور حماسی مردم در انتخابات موجب وحدت و تبعیت از رهبری، تعیین سرنوشت و خنثی کردن ترفندهای استکبار جهانی است.

به گزارش ایرنا، تعداد نامزدهای باقی مانده در رقابت عرصه انتخابات ۲۳ نفر در حوزه انتخابیه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون، ۱۸ نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت و ۲۲ نفر هم حوزه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده هستند.