خرم آباد - ایرنا - انتخابات ۱۴۰۲ پس از تبلیغاتی طوفانی و پر شور با حضور حماسی اقشار مختلف مردم اکنون به ایستگاه انتخاب رسیده است.

به گزارش ایرنا، اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز جمعه مورخ ۱۱ اسفند آغاز شده است و همه شعب در سراسر کشور و استان آماده رای گیری از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و قبل از آن) هستند.

در لرستان با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، بیش از یک میلیون  و ۵۰۰ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات و از این مجموع بیش از ۷۴ هزار نفر رای اولی هستند و ۲۵۸ داوطلب در عرصه نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در لرستان حضور دارند.

در خرم آباد ۳۶۵ شعبه، چگنی ۶۵، بروجرد ۲۷۰، الیگودرز ۱۶۸ ، دورود ۱۳۳، ازنا ۸۴ ، کوهدشت ۱۹۳، رومشکان ۵۵، دلفان ۱۲۷، سلسله ۸۵، پلدختر ۶۹ و در معمولان نیز ۴۰ شعبه کار اخذ رای را از مردم انجام خواهند داد.

سه هزار و ۷۵۴ نقطه اخذ رای در لرستان پیش بینی شده است که تمامی شعب ثابت دارای آنتن بوده و در ۲ هزار و ۷۵۴ نقطه باقیمانده شعب سیار کمتر از ۲۰۰ نقطه با مشکل آنتن دهی مواجه هستند که غالبا روستاهای صعب العبور و دارای کمتر از پنج خانوار می باشند اما احراز هویت آفلاین (غیر برخط) برای آنها پیش بینی شده است.

همچنین حدود ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی در امر انتخابات این دوره مشارکت خواهند کرد که در هر شعبه تقریبا ۱۵ نفر از عوامل اجرایی حضور دارند، نقطه های اخذ رای به گونه ای تعریف شده است که از رای تکراری جلوگیری شود.

در تمامی شعب ثابت استان آنلاین( برخط) و احراز هویت رای دهندگان، به صورت برخط انجام می شود .

رای گیری الکترونیک در لرستان انجام نمی شود اما احراز هویت الکترونیک اجرا و تمام اطلاعات شناسنامه ای در این دستگاه ها نصب و به صورت بیومتریک(با اثر انگشت) است، افراد یکی از پنج مدارک هویتی از جمله کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت ، گذرنامه و گواهینامه رانندگی را باید به همراه داشته باشد همچنین شناسنامه های قدیمی نیز برای رای دادن معتبر نیستند چراکه کدملی در آنها درج نشده است.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

ساعت 08:41 | یک میلیون و ۵۴۴ هزار نفر در لرستان واجد شرایط رای دادن هستند

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: یک میلیون و ۵۴۴ هزار نفر در این استان برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری واجد شرایط رای دادن هستند.

احسان یاوری در محل ستاد انتخابات لرستان مستقر در استانداری اظهار کرد: همچنین ۷۴ هزار و ۱۶۹ رای اولی براساس آمار کدملی ها در استان داریم اما ممکن است به علت مهاجرت، آمار این رای دهندگان کاهش یابد.

وی با بیان اینکه انتخابات لرستان در هفت حوزه انتخابیه آغاز شده است افزود: با پیش بینی های انجام شده و اقدامات صورت گرفته امیدواریم مساله ای در انجام فرآیند انتخابات پیش نیاید.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 09:34 | تشریح فرآیند برگزاری انتخابات از زبان معاون استاندار لرستان + فیلم

احسان یاوری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان و رییس ستاد انتخابات استان در خصوص نحوه برگزاری انتخابات توضیحاتی ارایه کرد.

اطلاعات بیشتر را اینجا ببینید

ساعت 09:45 | مشق سیاست رای اولی ها در آزمون انتخابات

رای اولی ها امسال برای اولین بار با حضور در آزمون مهم و سرنوشت ساز انتخابات مجلس دوازدهم با مشق سیاست آشنا می شوند و دنیای جدیدی از مردم سالاری دینی را تجربه می کنند.

انتخابات یکی از مهمترین آزمون های سیاسی کشور و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برای ملت ایران از اهمیت خاصی برخوردار بوده چرا که نتیجه نهایی آن برآمده از رای و محصول انتخاب آنان بوده است.

یکی از قشرهایی که حضور آنان در صحنه انتخابات بسیار پررنگ و چشمگیر می باشد، قشر جوان است، آنان با حضور خود شور و حرارت خاصی به عرصه انتخابات می بخشند و بخش اعظمی از فعالیت های تبلیغی و ستادی در این عرصه برعهده این قشر پرجنب و جوش و بانشاط است چراکه همیشه با شور جوانی، ذهن پویا و افکار به روز خود ابتکاراتی دارند که تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را پرشورتر می نماید.

امسال در دوره دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان، بیش از ۷۴ هزار رای اولی لرستانی با مشق سیاست آشنا می شوند و جشن تکلیف سیاسی خود را با حضور در پای صندوق های رای تکمیل می کنند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 09:45 | حضور مردم در انتخابات نشان دهنده وفاداری آنها به نظام است

امام جمعه بروجرد گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات نشان دهنده وفاداری به نظام و انقلاب است و اثبات می کنند که با نظام جمهوری اسلامی بیگانه نیستند.

حجت الاسلام سید علی حسینی روز جمعه در مسجد فاطمه زهرا (س) بروجرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیام حضور مردم در انتخابات، پیام عشق و علاقمندی آنها به نظام و انقلاب است، نظام جمهوری اسلامی را خود مردم در ایجاد آن نقش داشته اند و با حضور گسترده خود در تقویت و گسترش آن هم نقش موثری دارند.

وی گفت: مردم با حضور در پای صندوق های رای در واقع آمده اند تا از دست رنج خود حمایت کنند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 12:19 | با گذشت سه ساعت/ مشارکت ۱۵۰ هزار لرستانی در انتخابات

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: سه ساعت پس از آغاز دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری۱۵۰ هزار نفر از واجدان شرایط رای در استان مشارکت داشته اند.

احسان یاوری روز جمعه در ستاد انتخابات لرستان مستقر در استانداری اظهار کرد: تاکنون ۱۰ درصد تعرفه های انتخاباتی در استان مصرف شده است.

وی با بیان اینکه فرآیند رای گیری به خوبی در حال انجام است و استقبال خوبی از مردم شاهد هستیم تصریح کرد: تا این لحظه مشکل خاصی در شعب اخذ رای و خطوط ارتباطی وجود ندارد و دستگاه های احراز هویت کار را به صورت برخط انجام می دهند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 12:26 | فرماندار بروجرد: ملت ایران همواره جلوتر از مسوولان هستند

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه ملت همواره و در همه زمینه ها جلوتر از مسوولان هستند، گفت: رای دادن حقی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی به خود مردم واگذار کرد.

مسلم مرادی روز جمعه در مسجد فاطمه زهرا(س) بروجرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدت هفت ماه است که مجموعه وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها درگیر فرآیند انتخابات هستند.

وی افزود: ۲۷۰ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان بروجرد پیش‌بینی‌شده که همه شعب آنلاین هستند و رای‌گیری از ساعت هشت صبح بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای شروع شده و فرایند بسیار خوبی را در سطح شهرستان شاهد هستیم.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 12:52 |  شرایط برای حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات فراهم است

استاندار لرستان گفت: تمامی شرایط لازم در شعبه های اخذ رای برای حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات فراهم است.

فرهاد زیویار روز جمعه پس از اینکه رای خود را در دبیرستان دخترانه "شکوه" گلدشت به صندوق انداخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات مظهر عزتمندی، اقتدار ملی و دفاع از ارزش ها و نوامیس کشور است و امروز تمامی آحاد ملت سر صندوق های رای حاضر می شوند.

وی افزود: از روزهای گذشته تمامی شعب، راه اندازی و استعلام های ملی گرفته شده، شرایط آب و هوایی نیز مساعد و تمامی بسترهای لازم برای فرآیند اخذ رای از داوطلبان مهیا است و امیدواریم شاهد حضور پرشور مردم باشیم.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 13:10 |  هشت هزار عامل نظامی و انتظامی امنیت انتخابات لرستان را تامین می کنند

فرمانده انتظامی لرستان گفت:‌ هشت هزار نفر از عوامل نظامی و انتظامی امنیت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری را در استان تامین می کنند.

سردار یحیی الهی روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات استان مستقر در استانداری اظهار کرد: بر این اساس بیش از چهار هزار نفر از عوامل انتظامی، ۲ هزار و ۵۵۰ نفر از سپاه و یک گردان ویژه با عنوان نیروی احتیاط و پشتیبانی از نیروی انتظامی، امنیت انتخابات استان را تامین می کنند.

وی افزود:‌ خوشبختانه با فهم و شعور سیاسی بالای مردم مشکل خاصی در حوزه امنیت وجود ندارد و تامین امنیت انتخابات هم اکنون نیز در تمامی مناطق لرستان در حال انجام است.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 13:15 |  فیلم |حضور باشکوه مردم دلفان پای صندوق‌های رای

مردم شهرستان دلفان لرستان با آغاز زمان رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، استقبال چشمگیری داشته و با شکوه در پای صندوق‌های رای حاضر شده اند.

در شهرستان دلفان ۱۲۷ صندوق اخذ رای در شهرهای نورآباد، هفت چشمه، برخوردار و ۴۴۴روستا دایر است و سه هزار نیروی اجرایی، نظارتی، بازرسی و انتظامی در شعب، روند برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

اطلاعات بیشتر را اینجا ببینید

ساعت 13:17 |  فیلم | حضور مردم خرم‌آباد پای صندوق های رای

مردم خرم‌آباد با حضور در شعب اخذ رای برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد و رای گیری در یک هزار و ۶۵۴ شعبه ثابت و سیار در حال برگزاری است، ۲۵۸ نفر برای انتخابات خانه ملت و سه نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامزد هستند و ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی در فرآیند انتخابات استان حضور دارند.

اطلاعات بیشتر را اینجا ببینید

ساعت 13:25 |  انتخابات اقتدار دموکراسی اسلامی در جهان است

فرمانده سپاه ناحیه بروجرد گفت: انتخابات و حضور پرشور مردم پای صندوق های رای نشان دهنده اقتدار دموکراسی اسلامی در جهان است.

سرهنگ احمد حسنوند روز جمعه در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط کنونی انتخابات در نظام جمهوری اسلامی میدان نبردی بین دموکراسی غربی و دموکراسی اسلامی است.

وی بیان کرد: در این مقطع زمانی که ما با افول ابرقدرت ها از جمله آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی روبرو هستیم و با توجه به شکست استکبار در سطح جهانی در اذهان عمومی، دشمنان سعی دارند دموکراسی جمهوری اسلامی را مورد هجمه قرار دهند و به عبارتی از دموکراسی غربی و جعلی خودشان حمایت می کنند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 13:45 | مجلس شورای اسلامی از ارکان پیشرفت نظام است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی و لازم است همه مردم در تعیین سرنوشت، اعتلا و توسعه کشور مشارکت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی با حضور در پای صندوق رای مستقر در مدرسه ابتدایی توحید بیان کرد: افرادی که به دنبال وضعیت مطلوب و تغییر و تحول هستند باید پای صندوق های رای حاضر شوند و افرادی که وضعیت موجود را می پسندند و از عملکرد نمایندگان راضی هستند باید پای صندوق های رای بیایند و و به شرایط موجود رای دهند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 13:55 | تجلی مردم سالاری دینی در خطه حماسه های انقلابی

مردم لرستان، سرزمین دلاورمردی و خلق حماسه های انقلابی در انتخابات ۱۴۰۲ بار دیگر با حضوری مقتدرانه در حمایت از انقلاب اسلامی و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی زنجیر اتحاد و همبستگی را بهم تنیدند.

به گزارش ایرنا آوردگاه سیاسی کشور امروز نیز شاهد حضور فرزندان این مرز و بوم است تا باردیگر ستونی محکم به بنای مستحکم انقلاب اسلامی اضافه شود و شکوه و عظمت استقلال و اقتدار این ملت پناهگاهی برای مظلومان جهان و مردم همیشه سرافراز ایران اسلامی باشد.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 14:31 | امام جمعه بروجرد: ملت ایران از انقلاب اسلامی جدا شدنی نیستند

امام جمعه بروجرد گفت: ملت ایران پشتیبان نظام و انقلاب هستند و تلاش دشمن در این عرصه بی‌فایده است.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد ضمن دعوت آحاد مردم به حضور در پای صندوق‌های اخذ رای اظهار کرد: امروز همه ما باید به نیت تقویت نظام جمهوری اسلامی در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شویم و به دشمنان ثابت کنیم که ملت ایران همواره در مسیر اسلام و انقلاب ایستادند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 15:00 | نمایندگان ۷۰ رسانه در ستاد انتخابات لرستان مستقر هستند

مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات لرستان گفت: نمایندگان و فعالان ۷۰ رسانه از ساعات ابتدایی شروع فرآیند اخذ رای در محل ستاد انتخابات استان حضور دارند و اخبار مربوط را پوشش می دهند.

به گزارش ایرنا فیروز آزادی روز جمعه در حاشیه حضور خبرنگاران پای صندوق رای مدرسه ۲۲ بهمن خرم آباد اظهار کرد: حضور فعالان رسانه ای در ستاد انتخابات از جمله صداوسیما، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و نشریات مکتوب از ساعات اولیه فرآیند انتخابات در راستای اطلاع رسانی به افکار عمومی است.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 15:03 | فیلم | حضور مردم پلدختر پای صندوق های رای

مردم پلدختر با حضور در شعب اخذ رای برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

اطلاعات بیشتر را اینجا ببینید

ساعت 15:03 | مشارکت حداکثری در انتخابات سبب تقویت نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات سبب تقویت نظام اسلامی ، خوشحالی دلبستگان به نظام و ناامیدی دشمنان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد افزود: راستگویی، حفظ امانتداری و وفای به عهد و پیمان نشانه انسان های باتقواست و ما با پیشوایان معصوم، امام راحل، مقام معظم رهبری، شهدای والامقام و جانبازان عهد و پیمان داریم که مسیر نورانی اسلام و جهاد و عدالت راه در پیش بگیریم.

وی اظهار داشت: ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از مهر ماه و سپس ثبت نام ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری آغاز شد و حدود ۹ ماه است که فضای کشور ما را بحث انتخابات به خود اختصاص داده است ، از مردم که در این مقطع حساس برای سربلندی و عزت ایران اسلامی پای صندوق رای رفته اید، سپاسگزاری و این اقدام یک عبادت اجتماعی محسوب می شود.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 15:45 | برای هر ۱۵ شعبه اخذ رای لرستان ۱۱ بازرس سیار پیش بینی شده است

رییس بازرسی ستاد انتخابات لرستان گفت: به ازای هر ۱۵ شعبه اخذ رای در استان ۱۱ بازرس سیار پیش بینی شده که بر روند صحیح انتخابات نظارت می کنند.

احمدرضا دالوند روز جمعه در محل ستاد انتخابات لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک بازرس ویژه در هر شهرستان و در خرم آباد و بروجرد هرکدام چهار بازرس مستقر شده و بر روند برگزاری سالم انتخابات نظارت می کنند.

وی افزود: ارتباط با تمامی شهرستان ها برقرار و نظارت خوبی بر روند برگزاری انتخابات حاکم و گزارشاتی نیز از ابتدای صبح ارسال که تذکرات لازم داده شد.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 16:04 | وقتی در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

امروز ۱۱ اسفندماه همان روزی است که ملت ایران از هفته ها و روزها قبل، لحظه، لحظه آمدنش را به هم وعده داده بودند و امروز مردم آمده اند تا با حضور در پای صندوق های رای نشان دهند در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست و عزم جزم در کار صواب را معنا ببخشند.

به گزارش ایرنا، مردم شهرستان بروجرد در تمام محلات و روستاها و بخش ها و شهرهای این شهرستان امروز، همپا و هم نوا با ملت ایران از همان ساعات آغازین شروع رای گیری حماسه حضور خود را به نمایش گذاشته اند تا مصداقی بر این گفته باشند که در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 16:17 | حضور پرشور مردم پای صندوق های رای شکستی برای دشمن است

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای گفت: مردم امروز صف واحد بودن را نشان دادند که این امر یک پیروزی به نفع ملت و شکستی برای دشمن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار نعمت‌اله باقری روز جمعه با حضور در شعب اخذ رای استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمار و گزارش‌ها مردم از ساعت هشت صبح تاکنون حضور جانانه‌ای پای صندوق‌های رای داشته اند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 16:59 | نظام جمهوری اسلامی برخاسته از انتخاب مردم است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: جمهوری اسلامی برخاسته از انتخاب مردم بوده و نهادهای اصلی و قانونی نظام براساس انتخاب ملت شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات لرستان مستقر در محل استانداری بیان کرد: انتخابات، مسالمت آمیزترین روش برای انتقال مسوولیت ها به افراد است چراکه اگر عده ای مادام در مسوولیت باشند چرخه نخبگانی در کشور محقق نمی شود.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 17:01 | نمره قبولی رای اولی ها در آزمون پایان سال

جشن ملی ایرانیان همچنان ادامه دارد و رای اولی‌ها با هر ظاهر و تفکری به عنوان گل سرسبد این جشن در صحنه می درخشند و نمره قبولی خود را در آزمون پایان سال ۱۴۰۲ دریافت کرده اند.

به گزارش ایرنا، شناسنامه سفیدها در همه شعبه‌ها دیده می شوند، با نگاه و رفتار خاص مخصوص دوران نوجوانی، توجه همه را جلب می کنند، شور و نشاط دارند، بگو بخند می کنند و همه را به وجد آورده‌اند.

رای اولی هایی که امروز جشن تکلیف سیاسی شان است، اغلب به دلیل شرایط سنی شان سعی می کنند، به چشم بیایند، شور خاصی دارند، در مورد مباحث سیاسی با صدای نسبتا بلند صحبت می کنند، از نامزدهای مورد نظرشان می گویند، گاهی پسرها به شوخی به سر و کله هم می زنند و قدرت خود را تا حدودی با تلفیقی از شور حضور به رخ می کشند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 17:48 | پیروز انتخابات ۱۴۰۲، عزم راسخ ملت ایران

صف های طولانی و گسترده شوق مشارکت در دفاع و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکیل شده است و به طور قطع پیروز این میدان بار دیگر عزم راسخ و همت والای ملت ایران است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حالی در موعودگاه ۱۱ اسفند ماه در حال برگزاری است که اینبار فرزندان دیگری به میدان قانونگذاری و تصمیم گیری این خاک پاک وارد شوند که پیروز ترین این رقابت ملت همیشه در صحنه ایران است.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 21:07 |  لرستان در رتبه چهارم مشارکت انتخاباتی قرار دارد

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: این استان تاکنون در رتبه چهارم مشارکت این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار دارد.

احسان یاوری جمعه شب با حضور در ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران بیان کرد: براساس آخرین اعلام وزارت کشور تا بعد از ظهر امروز رتبه مشارکت لرستان چهارم بود و برآورد می شود که در همین رتبه بمانیم.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 21:21 |  مدارس لرستان ۱۲ اسفند تعطیل شدند/ ادارات ساعت ۹ آغاز بکار می کنند

آموزش و پرورش لرستان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: فردا (شنبه ۱۲ اسفندماه) مدارس این استان تعطیل هستند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه مدارس استان محل حوزه های اخذ رای بوده و جمع کثیری از فرهنگیان لرستان به عنوان عوامل اجرایی در شعب انتخابات حضور دارند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 22:40 |  رای گیری در روستاهای لرستان به اتمام رسید

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در روستاهای استان به اتمام رسیده و شمارش آرا آغاز شده است.

احسان یاوری شنبه شب با حضور در ستاد انتخابات لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زمان رای گیری طبق اعلام ستاد انتخابات تا ساعت ۲۴ است ادامه داد: در شهرهای کوچک و شعبی که اخذ رای وجود ندارد صندوق ها به فرمانداری منتقل می شود.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 23:29 |  فیلم | فعالیت خبرنگاران لرستانی در ستاد انتخابات استان

خبرنگاران لرستانی از ساعات اولیه صبح جمعه تا ساعات پایانی روز برگزاری انتخابات در ستاد انتخابات استان حضور داشتند و اخبار را مخابره کردند.

اطلاعات بیشتر را اینجا ببینید

**********ادامه اخبار انتخابات در 12 اسفند 1402

ساعت 01:59 | مشارکت لرستانی ها در انتخابات ۱۱ اسفند بالاتر از متوسط کشوری بود

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: درصد مشارکت مردم استان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری از متوسط کشور بالاتر بوده و فاصله خوبی با این میانگین داشته است.

احسان یاوری شنبه شب در جمع خبرنگاران بدون اشاره به درصد مشارکت استان افزود: شمارش آرا در همه صندوق ها شروع شده و آمار نهایی با تایید هیات نظارت و شورای نگهبان اعلام می شود.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 02:29 |  فیلم | تشریح نحوه شمارش آرا انتخابات از زبان معاون استاندار لرستان

احسان یاوری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان و رییس ستاد انتخابات استان در خصوص نحوه شمارش آرا انتخابات توضیحاتی ارایه کرد.

اطلاعات بیشتر را اینجا ببینید

ساعت 09:28 |  "محمدحسین محمدی" منتخب مردم دلفان و سلسله در مجلس دوازدهم شد

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه دلفان و سلسله گفت: محمد حسین محمدی باکسب ۴۳هزار و ۴۴۵ رای توانست به عنوان نماینده منتخب مردم راهی مجلس دوازدهم شود.

اصغر قهرمانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از محمدی، یحیی ابراهیمی( نماینده فعلی) با ۳۵هزار و ۱۳۷رای، نفر دوم شد و از راهیابی به خانه ملت برای باردوم بازماند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 12:00 |  ایران در آغوش ملتی مهربان

۱۱ اسفند ۱۴۰۲ گذشت و حضور پرشور مردم ایران در صحنه دلاوری و افتخارات این رمز و بوم حک شد تا آیندگان چنین روزی را همواره به نیکی یاد کنند و بدانند آغوش یک ملت مهربان، پناه ایران بوده و هست.

به گزارش ایرنا، رفته رفته که عمر آفتاب ۱۱ اسفند کوتاه می شد، صف های مردم برای حضور در انتخابی ناب و دشمن شکن پابرجا بود، همه آمده بودند تا حماسه ساز باشند، یکی سالم و سرحال، دیگری پیر و ناتوان که عصا به دست راه می رفت، کوتاه قامتان بلند همت، توانجویانی که با وجود برخی محدودیت ها در صف ماندند تا در تصمیم سازی سیاسی کشور نقش آفرینی کنند و البته کودکانی که همراه بزرگترهایشان مشق میهن پرستی کردند.

بی شک فارغ از حضور اقشار مختلف در انتخابات و سنگ تمام گذاشتن در صحنه دیگری از میدان مبارزه، حضور کودکان به نحو دیگری جالب بود، فرزندانی که با اشتیاق و ذوق کودکانه شان برگه رای را در آغوش پدر و مادر، به صندوق هدیه دادند و هرچند دقیق با زیر و بم این حضور آشنا نبودند اما خوشحالی کودکانه شان را از اینکه در یک اتفاق بزرگ سهیم شده اند، ساعت ها در قلب کوچکشان مرور کردند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 13:25 | حمیدرضا گودرزی نماینده مردم الیگودرز در خانه ملت شد

حمیدرضا گودرزی با کسب ۲۲ هزار و ۸۷۵ رای ماخوذه، موفق به راهیابی به خانه ملت به عنوان نماینده مردم الیگودرز شد.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 16:56 |  سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در خانه ملت شد

سید حمیدرضا کاظمی با کسب ۲۳ هزار و ۱۸۲ رای ماخوذه، موفق به راهیابی به خانه ملت به عنوان نماینده مردم پلدختر و معمولان شد.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 17:35 |  علی امامی راد نماینده مردم کوهدشت و رومشکان شد

بنا بر اعلام نتایج رسمی و تایید شده ، علی امامی راد با ۳۳ هزار و ۲۴۲ رای بعنوان نماینده مردم کوهدشت و رومشکان انتخاب شد.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 21:59 | استاندار لرستان: یازدهم اسفندماه تجلی حماسه‌ای دیگر از مردم بود

استاندار لرستان در پیامی ضمن قدردانی از حضور "آگاهانه" و "هوشمندانه " مردم لرستان در پای صندوق‌های رای و خلق حماسه‌ای دیگر گفت: یازدهم اسفندماه تجلی دیگری از حضور حماسی و برخواسته از معرفت ملت ایران بود.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 23:05 | روح الله لک علی‌آبادی نماینده حوزه انتخابیه دورود و ازنا شد

بنا بر اعلام نتایج رسمی و تایید شده از سوی ستاد انتخابات استان لرستان، روح الله لک علی‌آبادی با ۱۸۹۳۱ رای به عنوان نماینده مردم از حوزه انتخابیه دورود و ازنا در دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

**********ادامه اخبار انتخابات در 13 اسفند 1402

ساعت 0:51 |  عباس گودرزی و فاطمه مقصودی از بروجرد راهی مجلس شدند

 ۲ منتخب برگزیده حوزه انتخابیه بروجرد و اشترینان به ترتیب ، عباس گودرزی با ۲۷۱۴۰ رأی (۳۱.۹۷درصد) و فاطمه مقصودی با ۱۷۳۴۳ رأی (۲۰.۴۳درصد) هستند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 07:31 | منتخبان لرستان در مجلس خبرگان رهبری مشخص شدند

از مجموع ۷۱۲,۴۲۸ رأی ماخوذه در لرستان ۵۲۶,۸۴۰ رأی صحیح به صندوق‌ها انداخته شده است که ۲ منتخب برگزیده مجلس خبرگان رهبری درحوزه انتخابیه استان لرستان به ترتیب ذیل می باشند .

آیت الله هاشم نیازی تعداد آرا: ۳۰۶,۷۳۰ رأی و آیت الله احمد مبلغی تعداد آرا: ۲۴۱,۱۶۳ رأی

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 07:32 | انتخابات مجلس دوازدهم در خرم‌آباد و چگنی به دور دوم کشیده شد

با توجه به شمارش آرا و معطوف به قانون انتخابات چهار نامزد از این حوزه انتخابیه برای رقابت در دور دوم انتخابات و تعیین دو منتخب نهایی این حوزه انتخابیه به ترتیب آرا به شرح ذیل می باشند.

محمد رضا ملکشاهی راد با ۳۰,۷۴۱ رأی، رضا سپهوند با ۲۲,۶۵۲ رأی، قدرت الله ایمانی با ۲۰,۴۸۰ رأی، هادی هاشمی نیا با ۱۷,۸۰۵ رأی

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید

ساعت 09:24 | پازل مجلس دوازدهم در لرستان تکمیل نشد/ انتخاب ادامه دارد

نتایج نهایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان اعلام و هفت منتخب مردم مشخص شدند تا پرونده شماره ۱۲ انتخابات خانه ملت در این دیار همچنان باز باشد و چهار نامزد طی دور دوم برای کسب ۲ کرسی بهارستان در حوزه خرم آباد و چگنی رقابت کنند.

اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید