کرمان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای باعث افزایش خوشحالی و امید دوستداران نظام و تثبیت و ارتقای جایگاه آن در دنیا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح جمعه بعد از انداختن رای خود به صندوق در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در محل حسینیه ثارالله کرمان افزود: حضور مردم فهیم ایران پای صندوق های رای امروز پیام امیدبخش و نیز پیامی ناامیدکننده دارد که پیام امیدبخش آن برای دوستداران نظام و انقلاب اسلامی است که باعث افزایش امید آنان و موجب ناامیدی دشمنان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات سبب ارتقای جایگاه نظام در دنیا خواهد شد، تاکید کرد: این حضور مردم در انتخابات پیام ناامیدی هم برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی دارد که همیشه دنبال توطئه برای تضعیف نظام هستند.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: دشمنان وقتی می بینند مردم اینطور پرشور پای صندوق رای حضور دارند، ناامید می‌شوند و این اتفاق و حضور حماسه ساز مردم در ۱۱ اسفند تودهنی مجدد و محکمی به دشمنان نظام خواهد بود.

به گزارش ایرنا، فرآیند رای‌گیری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز در استان کرمان شروع شد.

استان کرمان ۱۰ کرسی مجلس شورای اسلامی در قالب ۹ حوزه انتخابیه و سه صندلی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

۲ هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای به منظور برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان میزبان شهروندان است که یک شعبه مربوط به اقلیت های مذهبی و ۹۶۰ شعبه نیز سیار است.

تعداد واجدان شرایط رای در استان کرمان ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر اعلام شده که از این تعداد ۱۲۲ هزار و ۱۱۰ نفر رای اولی هستند.

۲۶۰ نفر در صحنه انتخابات مجلس این استان پس از انصراف ها باقی ماندند که با یکدیگر برای ۱۰ کرسی به رقابت می‌پردازند.

همچنین انتخابات مجلس خبرگان نیز با رقابت ۶ نامزد در کرمان برای تصاحب سه کرسی جریان می گیرد